  • 1. Data: 2011-04-27 13:09:40
    Temat: Zakup na raty a faktura VAT
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu
    wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?
    Umowę ratalną sporządzam ja jako sprzedawca, bank przekazuje mi pieniądze na
    kolejny dzień.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2011-04-27 13:16:15
    Temat: Re: Zakup na raty a faktura VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 15:09, Marek pisze:
    > Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu
    > wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?

    Tak.

    Forma płatności nie jest obowiązkowym elementem faktury, dlatego też
    podanie błędnej formy płatności nie stanowi jakiegoś błędu.

    > Umowę ratalną sporządzam ja jako sprzedawca, bank przekazuje mi
    > pieniądze na kolejny dzień.

    W ogóle nie musisz podawać formy płatności na fakturze.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-04-27 20:11:18
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak.

    O ile sprzedawca nie jest MP...

  • 4. Data: 2011-04-28 08:33:20
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > O ile sprzedawca nie jest MP...

    co oznacza ten skrót i co wtedy zmienia ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2011-04-28 17:03:20
    Od: <s...@a...pl>

    Mały płatnik.

    > co oznacza ten skrót i co wtedy zmienia ?

    Sporo, jeśli chodzi o VAT. Wpisz w google "faktura VAT-MP" i wszystko stanie
    się jaśniejsze już po przeczytaniu pierwszych wyników.

  • 6. Data: 2011-04-28 18:35:22
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 27-04-2011 22:11, s...@a...pl pisze:

    > O ile sprzedawca nie jest MP...

    To wlasnie Marek jest tu sprzedawca. Chyba mozemy spokojnie zalozyc, ze
    nie jest malym podatnikiem (w sensie, ze nie wybral metody kasowej).

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-29 19:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2011, s...@a...pl wrote:

    > Mały płatnik.

    > Sporo, jeśli chodzi o VAT. Wpisz w google "faktura VAT-MP" i wszystko stanie
    > się jaśniejsze już po przeczytaniu pierwszych wyników.

    Ależ przecież "właściwości" faktury MP nadal nie zależą od formy zapłaty.
    Zależą *jedynie* od daty płatności.

    A to czy płatność nastąpi przelewem, potrąceniem czy innym wynalazkiem,
    nic nie zmieni w imprezie :)

    Fakt, klienta można uświadomić, że skoro błędnie wpisano obowiązek
    zapłaty całej kwoty w dacie wystawienia f-ry, to prawo do odliczeń
    będzie następowało sekwencyjnie wraz z wpłacaniem rat, co go niewątpliwie
    rozłoży rachunkowo ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-04-29 21:46:48
    Od: <s...@a...pl>

    > Ależ przecież "właściwości" faktury MP nadal nie zależą od formy zapłaty.
    > Zależą *jedynie* od daty płatności.

    Sorry, masz rację. Ja postawiłem znak równości pomiędzy "sposób płatności:
    gotówka" a "zapłacono gotówką". Przy gotówce też może być podany termin.

  • 9. Data: 2011-04-30 14:57:43
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-04-28, o godz. 19:03:20
    <s...@a...pl> napisał(a):

    > Mały płatnik.

    Raczej "mały podatnik". "Mały płatnik" to raczej się kojarzy
    z pewnym biznesmenem zwanym w środowisku "Wielkim płatnikiem" ;)

    Tomek