  • 11. Data: 2008-08-11 14:05:40
    Temat: Re: Zakup samolotu na firm
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Heh, a może większy hardcore: właściciel firmy kupuje sobie
    > samolot/helikopter, i chce koszty rozliczać podobnie jak kilometrówkę
    > ;) Ale tak to chyba się nie uda...

    Ale takie wydatki nie są limitowane.
    Samolot może być prywatny, ale jak polecę
    "w celu z uzyskania przychodu", to mogę wszystkie
    takie bieżące wydatki uznać za koszt - bez żadnej kilometrówki -
    tyle tylko, że żeby to zgrabnie udokumentować, trzeba będzie jakieś
    minimum paperkologii zastosować.
    Ale myślę, że Roman wolałby jednak amortyzować...

  • 12. Data: 2008-08-12 10:04:16
    Temat: Re: Zakup samolotu na firmę
    Od: Turbulizator <t...@g...pl>

    tak w kwestii formalnej.
    w lotnictwie to raczej "godzinówki", a nie kilometrówki.
    Pozdro

  • 13. Data: 2008-08-12 11:15:21
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > A tak. Zawsze jest jeszcze to drugie najbardziej prawdopodobne rozwiązanie.
    > Ewentualnie trzecie - zadałeś inne pytanie niż Ci się teraz wydaje.
    >
    > albo w tym moim leasingu jest coś specyficznego...
    >
    > Jedyną specyfika może być to, że z jakiegoś powodu ten leasing nie jest
    > leasingiem w rozumieniu przepisów podatkowych, np. za krótki okres.

    Hmm, na razie dostałem tylko informację, że pytała o interpretację US i
    US powiedział, że wszystkie koszty auta (poza ratą leasingową) są zaliczane
    na podstawie kilometrówki...

    Ja już sam nie wiem co o tym myśleć... Skoro przepis jest tak oczywisty,
    to dlaczego US interpretuje to inaczej? Spróbuję się czegoś jeszcze
    dowiedzieć, co to za US i dlaczego właśnie tak.

    P.

  • 14. Data: 2008-08-12 11:30:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Paszczak pisze:

> [...]
    > to dlaczego US interpretuje to inaczej? Spróbuję się czegoś jeszcze
    > dowiedzieć, co to za US i dlaczego właśnie tak.

    Dowiedz się jak brzmiało pytanie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl