  • 1. Data: 2008-08-08 20:47:57
    Temat: Zakup związany z działalnością gospodarczą ! Jak to jest ??
    Od: sauer <j...@N...SPAM.quest.pl>

    W łódzkim Media Markt (al. Piłsudskiego 15/23) zakupiłem laptopa
    Sprzęt zakupiłem w celu związanym z działalnością gospodarczą ! (Faktura
    vat)
    Niestety sprzęt się popsuł - Kierownik łodzkiego serwisu
    nie wyraża zgody na wymianę sprzętu / zwrot
    pieniędzy w ramach rękojmi argumentując to, że Media Markt nie
    sprzedaję sprzętu w celu związanym z działalnością gospodarczą !
    Jak to jest ! czy rzeczywiście nie mogę skorztstać z rekojmi ??

    --
    Pozdrowienia,
    sauer

  • 2. Data: 2008-08-11 08:47:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    sauer pisze:
> [...]
    > sprzedaję sprzętu w celu związanym z działalnością gospodarczą !
    > Jak to jest ! czy rzeczywiście nie mogę skorztstać z rekojmi ??

    Co do zasady rękojmię można wyłączyć. Niemniej jednak jeśli nic
    takiego nie miało miejsca, przepisy o rękojmi są obowiązujące.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-11 08:59:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sauer" <j...@N...SPAM.quest.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaję sprzętu w celu związanym z działalnością gospodarczą !
    > Jak to jest ! czy rzeczywiście nie mogę skorztstać z rekojmi ??

    Bzdura.
    Oczywiście że możesz, oczywiście że MM sprzedaje i oczywiście że takie
    reklamacje uwzględnia.
    Testowane nieraz.

  • 4. Data: 2008-08-12 09:08:37
    Od: x <n...@n...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Co do zasady rękojmię można wyłączyć. Niemniej jednak jeśli nic
    > takiego nie miało miejsca, przepisy o rękojmi są obowiązujące.

    Zaraz. Rękojmia (po staremu) a po nowemu coś "ustawa o szczególnych
    warunkach sprzedaży" odnosi się do relacji

    sprzedawca[firma] <-> kupujący[osoba fizyczna]

    Między przedsiębiorcami (na fakturę vat) zapisy nie obowiązują. Wtedy może
    obowiązywać (bo jest dobrowolna) gwarancja. No pozostaje jeszcze KC.
    poszukaj strony federacji konsumenckiej , tak jest to bardzij opisowo
    omówione.

  • 5. Data: 2008-08-12 09:15:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    x pisze:

> [...]
    > obowiązywać (bo jest dobrowolna) gwarancja. No pozostaje jeszcze KC.
    > poszukaj strony federacji konsumenckiej , tak jest to bardzij opisowo

    Mylisz się. Rękojmia to nie jest obecnie niezgodność.

    W aktualnym stanie prawnym funkcjonuje zarówno rękojmia, jak i
    niezgodność.

    Niezgodność funkcjonuje w relacji firma->konsument.

    Rękojmia funkcjonuje w relacji firma-firma, konsument-konsument itp.
    Zgodnie z kc. rękojmię można rozszerzyć, lub ograniczyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-08-12 09:25:23
    Od: x <n...@n...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Rękojmia funkcjonuje w relacji firma-firma, konsument-konsument itp.
    > Zgodnie z kc. rękojmię można rozszerzyć, lub ograniczyć.

    Faktycznie coś sobie przypominam (stad coś mi świtało o KC), to chyba też
    było wspomniane na stronach federacji, zresztą Wikipedia też zna pobieżnie
    hasło "rękojmia".

  • 7. Data: 2008-08-12 09:29:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "x" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Zaraz. Rękojmia (po staremu) a po nowemu coś "ustawa o szczególnych
    > warunkach sprzedaży"

    Nie.
    Jedno z drugim nie ma związku.
    Rękojmia dalej jest i właśnie w takim przypadku ma zastosowanie.