  • 1. Data: 2009-02-11 14:48:33
    Temat: Zakup w UK a Vat
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Zalozylem firme i wybralem zwolnienie z vatu. Czy jezeli cos kupie w UK i
    dostane na to fakture, to musze odprowadzac jakis vat w Polsce, czy nie?
    Przykladowo kupuje cos za 100 funtow brutto, sprzedaje za 120 funtow (w
    przeliczeniu na PL). Czy musze skladac jakies deklaracje do US? Czy musze
    tlumaczyc fakture?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-02-11 14:50:58
    Temat: Re: Zakup w UK a Vat
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 15:48:33 MarkX <n...@o...p.pl> napisał(a):

> [...]
    > Przykladowo kupuje cos za 100 funtow brutto, sprzedaje za 120 funtow (w
    > przeliczeniu na PL). Czy musze skladac jakies deklaracje do US? Czy musze

    Napisz co konkretnie chcesz kupić, bo nie ma jednej odpowiedzi na tak ogólne pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-11 15:11:47
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Napisz co konkretnie chcesz kupić, bo nie ma jednej odpowiedzi na tak
    > ogólne pytanie.

    Np. zabawki, ubrania.
    Wiem, ze jak sie jest platnikiem VAT to rejstruje sie nip eu, kupuje
    (powinno przynajmniej) z 0 vatem na fakturze i dopiero w Polsce odprowadza
    22%. Jak jest w przypadku jak ktos nie jest platnikiem VAT, tego niestety
    nie wiem. Idealnie byloby gdybym po prostu kupowal w cenie brutto ( z ich
    vatem) i sprzedawal w cenie brutto w Polsce.

    MarkX

  • 4. Data: 2009-02-11 15:33:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 16:11:47 MarkX <n...@o...p.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie wiem. Idealnie byloby gdybym po prostu kupowal w cenie brutto ( z ich
    > vatem) i sprzedawal w cenie brutto w Polsce.

    Pytałem bo odpowiedź zalezy od tego czy to towar czy usługa,
    jaki towar/usługa, jaki status ma sprzedawca w UK i pewnie w szczególnych
    przypadkach od czegoś jeszcze.

    Jeśli więc mówisz o towarach, to na początek znalazłem takie coś:

    Art. 10. 1. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9, nie
    występuje w przypadku, gdy:
    1) dotyczy towarów, do których miałyby odpowiednio zastosowanie przepisy art. 45 ust.
    1 pkt 9, art. 80, art. 83 ust. 1 pkt 1, 3, 6, 10 i 18, z uwzględnieniem warunków
    określonych w tych przepisach;
    2) dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez:
    b) podatników, którzy wykonują jedynie czynności inne niż opodatkowane podatkiem i
    którym nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego przy nabyciu towarów i usług,
    c) >>> podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, <<<
    - jeżeli całkowita wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju
    nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego kwoty 50 000 zł;

    Nie chce mi się dalej szukać, ale wychodzi mi że punktem wyjścia jest to że do 50k
    kwoty takich zakupów nie musisz nic robić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-11 15:36:47
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    > Nie chce mi się dalej szukać, ale wychodzi mi że punktem wyjścia jest to
    > że do 50k kwoty takich zakupów nie musisz nic robić.

    No wlasnie 50k, to limit zwolnienia z VAT w danym roku kalendarzowym. Nie
    bylem tylko pewny, czy to dziala tez poza granicami naszego kraju. Czyli
    fajnie :)

    MarkX

  • 6. Data: 2009-02-11 15:44:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 16:36:47 MarkX <n...@o...p.pl> napisał(a):

> [...]
    > bylem tylko pewny, czy to dziala tez poza granicami naszego kraju. Czyli

    Te 50k które wkleiłem to jest inne 50k niż limit zwolnienia podmiotowego,
    mimo że kwoty są takie same.
    I tak jak napisałem nie wiem czy nie ma innych przepisów które powodują
    że to co wkleiłem nie ma zastosowania do Twojego pytania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek