  • 1. Data: 2006-04-21 07:28:59
    Temat: Zaległy podatekdrogowy a koszty
    Od: <g...@n...pl>

    Witam
    własnie doszłam do wniosku że stosuje w DG metodę memorialową tzn.faktury
    w koszty z data otrzymania, ZUS, wynagrodzenia z data zapłaty., ale mam
    watpliwosci czy w takim razie moge wpisac w koszty zaległy podatek drogowy i
    od nieruchomosci/ za rok 2005/ zapłacony w roku 2006? Wg US to nie bo koszty
    te nie dotycza tego roku, czy tak?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-04-21 12:20:54
    Temat: Re: Zaległy podatekdrogowy a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006 g...@n...pl wrote:

    > Witam
    > własnie doszłam do wniosku że stosuje w DG metodę memorialową

    :)

    > watpliwosci czy w takim razie moge wpisac w koszty zaległy podatek drogowy i
    > od nieruchomosci/ za rok 2005/ zapłacony w roku 2006? Wg US to nie bo koszty
    > te nie dotycza tego roku, czy tak?

    Z jednej strony "tak": powinny być ujęte w "roku którego dotyczą",
    ba, ciągle jest taka możliwość :) (rozliczenie do 2.V!!! a po to jest
    czas, żeby móc sobie "skompletować papiery").
    Ale przecież ustawa przewiduje wyjątek - kiedy ostatnio czytałaś ;) ?
    Skoro KPiR została zamknięta...
    +++
    Art. 22.
    [...]
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe)
    koszty uzyskania przychodów objętych tymi księgami są potrącane
    tylko w tym roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne
    także koszty uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz
    określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały
    zarachowane chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą
    się do przychodów danego roku podatkowego,
    chyba że zarachowanie ich nie było możliwe;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w tym wypadku są one potrącalne
    w roku, w którym zostały poniesione.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Oczywiście WIESZ, że rozliczasz nie wg. 22.5 ale wg. 22.6! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-21 14:05:55
    Od: <g...@n...pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ---
    >
    > Oczywiście WIESZ, że rozliczasz nie wg. 22.5 ale wg. 22.6! ;)

    Tzn.mogłam je zaksiegowac na koniec roku 2005 tylko na podstawie
    odpowiedniej decyzji , no bo zapłacone nie były?.Czy to byłoby prawidłowo?

  • 4. Data: 2006-04-26 23:41:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006 g...@n...pl wrote:

    > drogowy i
    [...]
    > Tzn.mogłam je zaksiegowac na koniec roku 2005 tylko na podstawie
    > odpowiedniej decyzji , no bo zapłacone nie były?.Czy to byłoby prawidłowo?

    Hm... ma ktoś koncept?
    IMO: "dlaczego by nie"?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-04-28 08:11:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Hm... ma ktoś koncept?
    > IMO: "dlaczego by nie"?

    No nie ma w ustawie ograniczenia uznawania za koszt podatków tego typu
    od ich zapłaty, więc należało je ująć "w roku którego dotyczą".
    A skoro tego nie zrobiono to przepadło. Można jednak zawsze zrobić
    korektę zeznania rocznego. :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl