    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaległy podatekdrogowy a koszty
    Date: Fri, 21 Apr 2006 14:20:54 +0200

    On Fri, 21 Apr 2006 g...@n...pl wrote:

    > Witam
    > własnie doszłam do wniosku że stosuje w DG metodę memorialową

    :)

    > watpliwosci czy w takim razie moge wpisac w koszty zaległy podatek drogowy i
    > od nieruchomosci/ za rok 2005/ zapłacony w roku 2006? Wg US to nie bo koszty
    > te nie dotycza tego roku, czy tak?

    Z jednej strony "tak": powinny być ujęte w "roku którego dotyczą",
    ba, ciągle jest taka możliwość :) (rozliczenie do 2.V!!! a po to jest
    czas, żeby móc sobie "skompletować papiery").
    Ale przecież ustawa przewiduje wyjątek - kiedy ostatnio czytałaś ;) ?
    Skoro KPiR została zamknięta...
    +++
    Art. 22.
    [...]
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe)
    koszty uzyskania przychodów objętych tymi księgami są potrącane
    tylko w tym roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne
    także koszty uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz
    określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały
    zarachowane chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą
    się do przychodów danego roku podatkowego,
    chyba że zarachowanie ich nie było możliwe;
    w tym wypadku są one potrącalne
    w roku, w którym zostały poniesione.
    ---

    Oczywiście WIESZ, że rozliczasz nie wg. 22.5 ale wg. 22.6! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)