  • 1. Data: 2008-07-29 21:35:45
    Temat: Zaliczka 100% a podatek dochodowy - jaka podstawa
    Od: "pjq " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    moja sytuacja jest nastepujaca - klient zamawia u mnie towar, placi 100%
    zaliczki na konto, wydanie towaru (mowiac dokladniej: wysylka) nastepuje po
    kilkunastu dniach.

    Ze wzgledu na to ze zaliczka jest 100% nie mam wystawiac faktury VAT
    podsumowujacej, pozostaje pytanie na jakiej podstawie mam uznac zaliczke za
    przychod, a klient za koszt uzyskania przychodu. Czy moze to byc na podstawie
    dowodu wysylki? Czy musze miec dokument z podpisem klienta (np. zwrotne
    potwierdzenie odbioru)?

    Dodam, ze archiwum grupy przeszukalem, nie znajdujac dotychczas odpowiedzi.

    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    pjq

  • 2. Data: 2008-07-30 20:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2008, pjq wrote:

> [...]
    > podsumowujacej, pozostaje pytanie na jakiej podstawie mam uznac zaliczke za
    > przychod, a klient za koszt uzyskania przychodu.

    Dobre pytanie... :D
    IM*H*O - "zależy". H akcentuję z tej okazji, że nie przyglądałem się
    problemowi głębiej, może być jakaś pułapka która przy pierwszym czytaniu ;)
    mi się w przepisach nie ujawnia.
    Zależy *KIEDY* nastąpi owo "wydanie".

    Zaraz pół grupy rzuci się wyrywać mi resztki łysiny ;), ale stawiam
    tezę że jeśli dostawa nastąpi w tym samym miesiącu, a u podatników
    rozliczających się kwartalnie - w tym samym kwartale, to przychód
    wykazujemy "z datą z faktury". Jednak.
    Znaczy z datą dokonania przedpłaty (a nie wystawienia f-ry).

    Dlaczego?
    Ano dlatego:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:

    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należnoœci na poczet dostaw
    towarów i usług, które zostanš wykonane
    w następnych okresach sprawozdawczych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Jeśli ten wyjątek NIE ma zastosowania, to IMO nie widać żadnego przepisu,
    który uchylałby działanie:
    +++
    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
    z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
    majštkowego lub wykonania usługi, albo częœciowego wykonania usługi,
    nie póŸniej niż dzień:

    1) wystawienia faktury albo

    2) uregulowania należnoœci
    ---

    No to teraz sobie poczytam.... gdzie się mylę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-31 10:19:48
    Od: r...@o...pl

    On 30 Lip, 22:55, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > No to teraz sobie poczytam.... gdzie się mylę ;)

    Czekalem az ktos kiedys napisze o tym na grupie, bo tak wszyscy ladnie
    zawsze smazyli
    ze zaliczka nie jest przychodem :)

    A tak BTW - to skoro dla kwartalniaka okresem sprawozdawczym jest
    kwartal,
    a nie miesiac, to jesli nie wpiszesz do KPiR takiego zaliczko-
    przychodu
    a towar wydasz jeszcze w tym samym kwartale ale w kolejnym miesiacu,
    to zeby byc 100% niewadliwym to trzeba by korygowac miesiac
    poprzedni :)
    Kolejna konsekwencja rozjechania sie updof i kpir.

    (swoja droga poki w tym samym kwartale to raczej nie bedzie
    konsekwencji,
    ale doczepic sie mozna)