  • 1. Data: 2008-07-30 08:46:13
    Temat: rozliczanie z małżonkiem na PIT37 a podatek liniowy
    Od: kkisiele <k...@g...com>

    Witam,
    Może ktoś z grupowiczów będzie się w stanie mi pomóc w sprawie PITów.
    Do lipca 2007 pracowałem na umowę o pracę i za ten okres rozliczyłem
    się na PIT-37 wspólnie z małżonką. Jako, że żona nie pracowała to
    wyszedł mi zwrot podatku dochodowego przez US. Od lipca przeszedłem na
    działalność gospodarczą, wybrałem podatek liniowy i za ten okres
    złożyłem PIT-36L.
    Mój US twierdzi, że PITu 37 nie mogę w tej sytuacji rozliczyć wspólnie
    z żoną, bo wybrałem liniówkę. Ale przecież wybrałem ją dopiero od
    lipca, a do tego czasu byłem na podatku progresywnym i umowie o pracę.
    Jak to zgodnie z prawem powinno wyglądać?

  • 2. Data: 2008-07-30 09:01:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    kkisiele pisze:
> [...]
    > lipca, a do tego czasu byłem na podatku progresywnym i umowie o pracę.
    > Jak to zgodnie z prawem powinno wyglądać?

    Niestety US ma rację.
    Jeżeli masz jakiekolwiek dochody opodatkowane podatkiem liniowym w danym
    roku podatkowym to nie masz prawa za ten rok rozliczyć sie wspólnie z
    małżonką. Podobnie jeżeli masz jakiekolwiek dochody (poza dochodami z
    najmu bez działalności gospodarczej) opodatkowane ryczałtem lub płacisz
    kartę podatkową.
    I nie ma znaczenia że okres podlegania pod podatek liniowy nie pokrywa
    sie z okresem kiedy miałeś dochody opodatkowane na zasadach ogólnych.
    Wystarczy jeden dzień w roku podlegania tej szczególnej formie
    opodatkowania i ze wspólnego rozliczenia nici.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-07-30 09:23:40
    Od: kkisiele <k...@g...com>

    On 30 Lip, 11:01, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > Wystarczy jeden dzień w roku podlegania tej szczególnej formie
    > opodatkowania i ze wspólnego rozliczenia nici.

    Bardzo dziękuje za rzeczową odpowiedź.