  • 1. Data: 2002-05-17 11:53:25
    Temat: Zaliczka na podatek przy sprzedazy nieruchomosci
    Od: "Jarek Pudelko" <J...@N...ceti.pl>

    Witam

    Przed godzina sprzedalem mieszkanie i o dziwo notariusz nie pobral ode mnie
    zaliczki na podatek (ryczalt 10%).
    Co w takiej sytuacji mam zrobic?
    Jakie dokumenty zaniesc do US aby taki podatek zaplacic?
    Czy moze nie placic?

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2002-05-17 12:02:03
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Hej

> [...]
    > zaliczki na podatek (ryczalt 10%).
    > Co w takiej sytuacji mam zrobic?
    > Jakie dokumenty zaniesc do US aby taki podatek zaplacic?

    czy miałeś to mieszkanie dłużej niż 5 lat od końca roku w którym je nabyłeś
    czy w jego posiadanie weszłeś w drodze spadku lub darowizny
    czy byłeś zmuszony je sprzedać żeby uzyskać do innego mieszkania prawo
    w drodze decyzji administracyjnej

    jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedź brzmi "tak"
    to nie musisz płacić tych 10%

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-05-19 18:29:49
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <J...@N...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:ac2qu0$lvg$1@druid.ceti.com.pl...
> [...]
    > zaliczki na podatek (ryczalt 10%).
    > Co w takiej sytuacji mam zrobic?
    > Jakie dokumenty zaniesc do US aby taki podatek zaplacic?

    Jeśli powinieneś go płacić, to płaci się go wprost do US, a nie u notariusza
    US mają specjalny formularz, ale nie pamiętam jego numeru
    Tylko raz kilka lat temu sprzedawałem i musiałem się pofatygować do US wraz
    z aktem notarialnym

  • 4. Data: 2002-05-20 14:29:16
    Od: "Jarek Pudelko" <J...@N...ceti.pl>

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    Ale pozostaje jedno pytanie. Skad US wie, ze sprzedalem nieruchomosc?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2002-05-20 17:45:12
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <J...@N...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:acb162$arj$1@druid.ceti.com.pl...
    > Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    > Ale pozostaje jedno pytanie. Skad US wie, ze sprzedalem nieruchomosc?

    Pewno od notariusza.

    pzdr
    Rysiek

  • 6. Data: 2002-05-21 19:47:51
    Od: "Jarek Pudelko" <J...@c...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <J...@N...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:acb162$arj$1@druid.ceti.com.pl...
    > Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    > Ale pozostaje jedno pytanie. Skad US wie, ze sprzedalem nieruchomosc?
    To napisze jak bylo dokladnie.
    Wlascicielem mieszkania byl szwagier mojej zony (staly pobyt we Francji,
    obywatelstwo polskie i francuskie, podatki we francji, zameldowanie we
    francji, wymeldowany z polski). Moja zona sprzedala mieszkanie w jego
    imieniu na mocy notarialnego pelnomocnictwa potwierdzonego dodatkowo przez
    konsulat generalny.
    I teraz pytanie...
    Co z tym podatkiem?
    On ma zaplacic jesli rozlicza sie we Francji?
    Moja zona ma zaplacic, skoro nie jest do tego upowazniona?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2002-05-22 12:06:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jarek Pudelko" <J...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > Co z tym podatkiem?
    > On ma zaplacic jesli rozlicza sie we Francji?
    > Moja zona ma zaplacic, skoro nie jest do tego upowazniona?

    Nie czytalem poczatku ale.....
    Platnikiem podatku od sprzedarzynieruchomosci jest notariusz,
    on oblicza zaliczke pobiera przy podpisaniu umowy i wplaca do US.
    jesli mial mieszkanie krocej niz 5 lat, to wlasciciel placi podatek
    dochodowy.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-05-22 13:12:10
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acg1h8$p49$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Platnikiem podatku od sprzedarzynieruchomosci jest notariusz,
    > on oblicza zaliczke pobiera przy podpisaniu umowy i wplaca do US.

    Notariusz pobiera i odprowadza tylko podatek od czynności cywilnoprawnych.
    Natomiast zryczałtowany podatek dochodowy (w wysokości 10% przychodu ze
    sprzedaży nieruchomości dokonanej przed upływem 5 lat od końca roku, w
    którym nastąpiło nabycie) należy uiścić w US właściwym dla opodatkowania
    osób zagranicznych.
    Równocześnie należy złożyć deklarację PIT 23.

    Orka