  • 1. Data: 2003-06-08 00:05:13
    Temat: Zatrudnienie pracownika
    Od: "Renos" <r...@o...pl>

    Witam!

    Chcialem sie dowiedziec jakie dokladnie musze zlozyc deklaracje - dokumenty
    aby zatrudnic osobe ktora jest zarejestrowana jako bezrobotna chco nie
    pobiera swiadczen i nie ma statusu absolwenta.

    Chce ja zatrudnic na czas nieokreslony.

    Po zatrudnieniu owej osoby bede musial prowadzic ewidencje jego zarobkow,
    jak z odprowadzaniem podatku od jego wynagrodzenia nie orientuje sie tu
    zupelnie i prosilbym o wskazowki dokaladne info lub jakis namiar na strone.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-08 07:01:21
    Temat: Re: Zatrudnienie pracownika
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Renos" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak z odprowadzaniem podatku od jego wynagrodzenia nie orientuje sie tu
    > zupelnie i prosilbym o wskazowki dokaladne info lub jakis namiar na

    Deklarację ZUA w zusie
    Do PIP'u wysłać wypełniony druk, na stronie pipu będzie pewnie.

    Będziesz prowadził listę płac. Potrącał od wynagrodzenia brutto skladki zus,
    odejmował KUP liczył podatek i potrącał zdrowotne od niego. Na druku listy
    płac jest to zawsze dość szczegółowo wyjaśnione.
    Agata

  • 3. Data: 2003-06-08 17:15:18
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Agata chwycił(a) pióro i napisał(a):

> [...]
    druku
    > listy płac jest to zawsze dość szczegółowo wyjaśnione.

    No i jeszcze z dziesięć innych zbędnych papierów np Ewidencja czasu
    pracy,Karta wynagrodzeń, plan urlopów,Ewidencja odzieży roboczej (po
    uzyskaniu opinii związków zawodowych).Potem dopadnie Cię Urząd
    statystyczny i przyśle do wypełnienia bzdurne sprawozdanie,przyjdzie
    pewnie PIP i okaże się że nie masz natrysku i oświetlenie liche,a hałas
    za duży.
    I takie to po krótce życie pracodawcy.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-06-08 18:05:04
    Od: Michał F. <m...@p...fm>

    Renos wrote:

> [...]

    IMHO moi Szanowni Przedmówcy zapomnieli o rzeczy bardzo ważnej - obowiązku
    poinformowania Urzędu Pracy w ciągu 5 dni od daty zatrudnienia bezrobotnego.

    Poza tym, nie ma już obowiązku tworzenia planu urlopów, no i musisz robić
    deklarację PIT-4 dla US,
    ale z pozostałymi wymienionymi elementami nie mogę się nie zgodzić.....

    Jednym słowem - nic tylko zatrudniać pracowników hehehehehe........ Sam
    miód..... ;-))

    Pozdrawiam,

    Michał

  • 5. Data: 2003-06-08 19:12:18
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...onet.pl> napisał
    > I takie to po krótce życie pracodawcy.
    >
    > --
    > Jacek

    Jacku ! Zapomniałeś o kontrolujących książeczki zdrowia i kurz na półkach
    pracownikach SANEPID-u, którzy za sprawą krótkiej pamięci zwykle zapominają
    zapłacić za zakupy, które poczynili w trakcie kontroli. Wartość tych towarów
    niestety nie jest KUP.
    Tera Polska !
    AR

  • 6. Data: 2003-06-08 20:29:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > aby zatrudnic osobe ktora jest zarejestrowana jako bezrobotna chco nie
    > pobiera swiadczen i nie ma statusu absolwenta.

    Weź se luz:-)

    Poniżej 20 osób nie warto mieć zatrudnionych.
    A zdecydowanie nie warto jednego.
    Kłopotów W POLSCE co nie miara.:-(

    Chyba , że firmę zarejestrujesz w którymś z ościennych NORMALNYCH państw.

  • 7. Data: 2003-06-09 07:20:21
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kłopotów W POLSCE co nie miara.:-(
    >
    > Chyba , że firmę zarejestrujesz w którymś z ościennych NORMALNYCH państw.

    Dopiero powyżej 20 to sam miód. Każde zwolnienie to wypowiedzenie i odprawa
    jak
    przy grupowym zwolnieniu. Nie daj boże jak za pięć dni po przyjęciu kobieta
    zamelduje ze jest w ciazy.
    Nie zapomnij o tym że musisz mieć przeszkolenie BHP dla siebie - kurs 40
    godzin.
    Szkolenia podstawowoe i okresowe pracowników. Badania lekarski.
    Pracownik normalny nie ma prawa np. wymienić żarówki, bo gdy wyjdzie
    na drabinkę powyżej 1 m wysokości bez badań i psyotechnicznych zezwalających
    na pracę na wysokości to pracodawca może w sądzie dostać 3 lata. Nie ma już
    niestety
    kolegiów.
    Do tego musisż opracować kartę ryzyka zawodowego stanowiska pracy.
    Często każą zbadać właśnie natężenie hałasu, oświetlenia, wibracji - to
    kosztuje.
    Jak posługujesz się przy zmywaniu podłogi jakimś środkiem, to uważaj.
    Są one często oznaczone taki krzyżem - są szkodliwe dla zdrowia.
    Musisz mieć karty charakterystyk wszystkich takich wyrobów.
    Na każdej półce regałów musisz napisać ich nośność. Wszędzie innstrukcje
    stanowiskowe, nawet przy pracy przy komputerze i odpowiednie przeszkolenia.

    Strzel sobie w glowę przed tym nim zatrudnisz kogokolwiek.

    Jacek

  • 8. Data: 2003-06-09 07:32:20
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "i" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dopiero powyżej 20 to sam miód. Każde zwolnienie to wypowiedzenie i
    odprawa
    > jak

    Graniczna liczba to bodajże 21.
    Dlatego warto mieć 20 zatrudnionych(a może 19)
    Jednego z pracowników można obarczyć zajmowaniem się sprawami pracowniczymi,
    pilnowaniem wszystkich formalnych spraw pracowniczych.
    Jak się ma jednego, tę robotę też trzeba wykonać, tyle, że osobiście.

    A najlepiej nie mieć żadnego. Niech mają swoje ryczałtowe DG, albo są
    zatrudnieni na czarno:-(
    Ale to Polska właśnie:-(

  • 9. Data: 2003-06-09 14:50:28
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Michał F." <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > IMHO moi Szanowni Przedmówcy zapomnieli o rzeczy bardzo ważnej - obowiązku
    > poinformowania Urzędu Pracy w ciągu 5 dni od daty zatrudnienia
    bezrobotnego.

    Zgłasza ten fakt pracodawca czy bezrobotny (były)?
    Kasia

  • 10. Data: 2003-06-09 17:57:30
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witajcie !

    Fakt zatrudnienia bezropbotnego zgłasza PRACODAWCA !!!

    Pozdrawiam

    andrzej wodnicki

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bc26nb$fl6$1@druid.ceti.pl...