  • 1. Data: 2003-09-23 10:26:35
    Temat: Zawieszenie działalności a ....
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

    ZUS ?

    ze strony urz. skarb. nie ma problemu jak wygląda sprawa ze strony ZUS ?

  • 2. Data: 2003-09-23 10:59:47
    Temat: Re: Zawieszenie działalności a ....
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w U.S. np. z
    dniem 01. września to z ubezpieczeń w ZUS należy wyrejestrować się z
    dniem 30. sierpnia.
    Pozdrawiam
    Lidia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-23 11:41:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lidpiotr napisał:
    > W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w U.S. np. z
    > dniem 01. września to z ubezpieczeń w ZUS należy wyrejestrować się z
    > dniem 30. sierpnia.

    Jestes pewna?

    Bo na druku ZWUA np. trzeba podac datę od której jest sie
    wyrejestrowanym a nie do ktorej jest się zarejestrowanym.

    Pomijam fakt że sierpień ma 31 dni...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-23 13:00:28
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    z ZUS trzeba sie wyrejestrowac jako
    ubezpieczony (ZWUA, kod 140) i platnik (ZWPA, kod 113)
    (zakladajac, ze jestes osoba fiz. prowadzaca DG)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-09-23 17:55:08
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w U.S. np. z
    > dniem 01. września to z ubezpieczeń w ZUS należy wyrejestrować się z
    > dniem 30. sierpnia.

    jesli wyrejestrujesz sie z dniem ostatniego danego miesiaca, podstawa za owy
    miesiac powinna byc pomniejszona o ten ostatni dzien
    jesli zawieszenie/likwidacja z dniem pierwszego to i z takim dniem
    wyrejestrowanie z zus
    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2003-09-23 18:15:04
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od lidpiotr -----###
    > W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w U.S. np. z
    > dniem 01. września to z ubezpieczeń w ZUS należy wyrejestrować się z
    > dniem 30. sierpnia.

    raczej w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w U.S. np. z
    dniem 31. sierpnia z ubezpieczeń w ZUS należy wyrejestrować się od dnia
    1. września - czyli mniej więcej tak jak podawała Maddy ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 7. Data: 2003-09-25 07:35:39
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

> [...]
    >
    > Bo na druku ZWUA np. trzeba podac datę od której jest sie
    > wyrejestrowanym a nie do ktorej jest się zarejestrowanym.

    tu masz rację
    ale jak wyrejestrujesz działalność 1-szego dnia miesiąca to zapłacisz składkę
    zdrowotną za cały miesiąc
    czy się myle

  • 8. Data: 2003-09-25 08:29:37
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Biedrona wrote:

    > ale jak wyrejestrujesz działalność 1-szego dnia miesiąca to zapłacisz
    > składkę zdrowotną za cały miesiąc czy się myle

    Jeśli wyrejestrujesz z dniem 1 danego miesiąca to oznacza, że 1-ego już
    działalności nie prowadzisz. Więc o jakiej składce za miesiąc piszesz?

  • 9. Data: 2003-09-25 17:22:02
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jureq -----###
    > Jeśli wyrejestrujesz z dniem 1 danego miesiąca to oznacza, że 1-ego już
    > działalności nie prowadzisz. Więc o jakiej składce za miesiąc piszesz?

    jeśli wyrejestrujesz z dniem pierwszego to 1. jeszcze prowadzisz i
    płacisz zdrowotne za cały miesiąc, a jak wyrejestrujesz od 1. to
    pierwszego już nie prowadzisz i nie ma składki...

    no chyba, że definicje się ostatnio zmieniły...

    (inny przykład: od 1. nie pracuje czyli 1-go już nie pracowałem, ale
    jeśli z 1-szym kończe pracę to nie pracuję dopiero od drugiego)

  • 10. Data: 2003-09-25 20:02:28
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    |
    | (inny przykład: od 1. nie pracuje czyli 1-go już nie pracowałem, ale
    | jeśli z 1-szym kończe pracę to nie pracuję dopiero od drugiego)

    Ręce opadają.

    Andrzej K.