  • 1. Data: 2003-09-23 10:36:36
    Temat: Umowa zlecenie od firmy zagranicznej?
    Od: "Dasem" <d...@p...onet.pl>

    Zaoferowano mi forme wspolpracy pracy zdalnej na podstawie umowy zlecenia.
    Oferodawca, firma amerykanska, chce podpisac umowe zlecenie z punktem
    wyszczegolniajacym, ze musze odprowadzic nalezne podatki w Polsce. Jestem na
    bezrobociu w chwili obecnej, czy wystarczy ze zloze PIT-52 do US i powiem w
    UP ze pracuje na umowie-zleceniu w danym miesiacu? Czy musze odprowadzac
    jakies skladki do ZUS?
    Z gory dziekuje za informacje,
    Dasem

  • 2. Data: 2003-09-23 13:08:42
    Temat: Re: Umowa zlecenie od firmy zagranicznej?
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    rozwiazaniem na pewno prawidlowym w twoim przypadku byloby
    prowadzenie dzialalnosci gospodarczej, wszelkie obowiazki zwiazane
    z podatkami oraz ubezpieczeniami spol. spadaja wtedy na ciebie,
    a z kontrahentem rozliczasz sie wystawiajac mu faktury,

    innych rozwiazan nie znam,
    umowa zlecenie - wydaje mi sie, ze nie, bo w takim przypadku
    to na zleceniodawcy ciazy obowiazek zgloszenia do zus i oplacania
    skladek oraz podatkow

    --
    bromden[at]gazeta.pl