  • 1. Data: 2003-09-23 10:01:48
    Temat: jak to jest? [samochod]
    Od: glew <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl>

    Prowadze od niedawna dzialalnosc (maly pdatnik, vat kwartalny, metoda
    kasowa). Chcialbym nabyc samochod uzywany (umowa kupna-sprzedazy zosoba
    prywatna). Wartosc na umowie: 3000 zl.

    Na umowie bedzie zakup na firme. Jak mam ujac to w ewidencji (i jakiej),
    jakie koszty i jak rozliczac? Co moge, a czego nie?

    Jest to dla mnie zupelnie nowy temat, wiec bardzo prosze o mozliwie
    wyczerpujaca podpowiedz. Z gory bardzo dziekuje za wszelkie informacje! :-)

    GL

  • 2. Data: 2003-09-23 18:09:00
    Temat: Re: jak to jest? [samochod]
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@b...com.pl>

    Uzytkownik "glew" <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Jest to dla mnie zupelnie nowy temat, wiec bardzo prosze o mozliwie
    > wyczerpujaca podpowiedz. Z gory bardzo dziekuje za wszelkie informacje!
    :-)
    Zakladajac ze bedziesz go uzywal przez wiecej niz rok zaliczasz do srodków
    trwalych ( ksiazka ewidencja srodków trwalych ) ze wzgledu na kwote ponizej
    3500 mozesz jednorazowa amortyzaowac i cala kwote zaliczyc w koszty firmy a
    potem to juz koszty uzywania.Nie piszesz jaki to samochód i jaka ladownosc
    bo to jest wazne przy odliczeniu Vat w uzytkowaniu.
    Wiola