  • 1. Data: 2005-03-15 12:55:46
    Temat: Zawieszona działalność gospodarcza - który PIT: 36 czy 37?
    Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

    Czy mając zawieszoną działalność gospodarczą można złożyć PIT36 i
    NIP3? Czy tak samo jak przy formularzach VATu, dla us nie ma czegoś
    takiego jak zawieszona działalność gospodarcza i trzeba PIT37 i NIP1?

    W przepisach nic nie mogę wydłubać, zorientowani znajomi obstawiają
    obie opcje mniej więcej po równo, czy ktoś wie _na_pewno_ i może
    pomóc?

    I drugie pytanie: jeśli jednak się okaże, że PIT37, to jak wtedy
    zrobić wspólne rozliczenie z małżonkiem? Konkretnie: ja nie mam
    działalności, żona ma zawieszoną, chcielibyśmy się rozliczyć w moim
    US. Jak to zrobić?

    J.

  • 2. Data: 2005-03-15 13:09:43
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d16m0j$pk0$1@news.mch.sbs.de...

    zawieszona działalność jest tylko stanem jej nie wykonywania a nie
    nieprowadzenia więc masz dalej DG i masz obowiązek wykazania nawet
    zerowego dochodu z DG w deklaracji za rok podatkowy w którym
    prowadziłeś DG choćby ten okres wynosił jeden dzień .

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-15 18:51:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > NIP3? Czy tak samo jak przy formularzach VATu, dla us nie ma czegoś
    > takiego jak zawieszona działalność gospodarcza i trzeba PIT37 i NIP1?

    Dokładnie - to drugie.

> [...]
    > zrobić wspólne rozliczenie z małżonkiem? Konkretnie: ja nie mam
    > działalności, żona ma zawieszoną, chcielibyśmy się rozliczyć w moim

    Tak samo jakby działalności nie było, tyle że na innym formularzu.

  • 4. Data: 2005-03-17 10:43:47
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > US. Jak to zrobić?
    >
    > J.
    > jeżeli w roku podatkowym miałeś cały czas zawieszoną działalność
    i 0 dochodu to nic nie wypełniasz.

  • 5. Data: 2005-03-18 09:26:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2005, albert wrote:

    >+ > Czy mając zawieszoną działalność gospodarczą można złożyć PIT36 i
    >+ > jeżeli w roku podatkowym miałeś cały czas zawieszoną działalność
    >+ i 0 dochodu to nic nie wypełniasz.

    ...kiedy on nie twierdzi że miał zero dochodu *w ogóle*.
    Nadto - chce się rozliczać (*CHCE* !) z małżonkiem... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)