    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana konta ?
    Date: Wed, 24 Sep 2003 12:43:38 +0200

    Mariusz wrote:

    > Uznałem ostatnio, że bank w którym mam konto firmowe (PKO SA) mnie
    > okrada, ostatnio podnieśli większość opłat i nawet nie raczyli mnie o
    > tym poinformować, zobaczyłem dopiero na wyciągu.

    Tak z ciekawości Pekao SA czy PKO BP SA?

    > Wkurzyłem się i chcę zmienić bank, najlepiej na jakiś internetowy np.
    > na m-bank.

    Jeśli nie boisz się, że nie wszyscy będą ci chcieli uznawać
    samodzielnie drukowane wyciągi to czego nie

    > W związku z tym mam pytanie w jaki sposób poinformować o tym urząd
    > skarbowy? Pewnie trzeba wysłać jakiś NIP,

    NIP-1 plus zdaje się NIP-B

    > co z okresem przejściowym
    > pewnie przez jakiś miesiąc będę miał dwa konta (nie zlikwiduje
    > starego, dopóki nie sprawdzę jak działa nowe). Czy mam wysłać najpierw
    > informacje o tym że mam nowe konto, a po miesiącu że zlikwidowałem
    > stare?

    Tak jest wysyłać dwa razy

    > Czy taka zmiana konta może być powodem (przyczyną) kontroli z
    > US ?

    Nie

    > Kogo jeszcze i w jaki sposób powinienem poinformować o zmianie
    > konta?

    Napewno ZUS. Formalnie to w okresie gdy masz dwa konta to trzeba jeden
    bank poinformawać o koncie w drugim.