  • 1. Data: 2004-01-27 15:23:10
    Temat: Zmiana wartość ST a stawka amort. wzór ?
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam,
    Jak liczyć amortyzację po zwiększeniu wartości środka trwałego - podatkowo
    oczywiście ?
    Bo wychodzi mi, że np. dla komputera o warości 6000 stawka wychodzi 200
    (zakładając 30 m-cy). A po dodaniu do niego czegoś o wartości 600 PLN wyjdzie
    co najmniej tyle:

    (6000 - już_w_KUP_amortyzacja+dodatkowa_wartość)/30

    ale brakuje tu wartości z okresów utraconej przez ileśtam okresów, które ŚT
    jest już eksploatowany ....
    Jak powinienem to liczyć prawidłowo podatkowo ?
    Z góry dzięki za info.
    Pozdrawiam
    NF

  • 2. Data: 2004-01-27 20:36:39
    Temat: Re: Zmiana wartość ST a stawka amort. wzór ?
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "NF" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ŚT
    > jest już eksploatowany ....
    > Jak powinienem to liczyć prawidłowo podatkowo ?

    Nie bardzo rozumiem o co pytasz w drugiej czesci. Ale wywnioskowalam, ze
    komputer o wartosci 6000,00 masz juz zamortyzowany a pozniej nastepuje
    podniesienie wartosci srodka o 600,00zl.? Jezeli tak to amortyzujesz wartosc
    600zl przez 30m-cy. Jezeli zle zrozumialam i chodzilo o to, ze komputer o
    wartosci 6000zl. czesciowo umorzony zostaje zmodernizowany, to odpisy
    amortyzacyjne zwiekszasz, (liczac 6600/30) i pierwszy zwiekszony odpis
    stosujesz w miesiacu nastepnym od oddania do uzytkowania zmodernizowanego
    srodka.
    Pozdrawiam Aga

  • 3. Data: 2004-01-27 22:22:44
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    > Nie bardzo rozumiem o co pytasz w drugiej czesci. Ale wywnioskowalam, ze

    OK, już wiem więcej.
    Ale jeszcze chciałbym się dopytać co się dzieje w 31 m-cu użytkowania ŚT (40%) -
    czy wówczas powinienem jednorazowo wrzucić wszystko w koszty? W przypadku tego
    komputera i dla wcześniej podanych kwot będzie to tylko 20 PLN.
    A jeśli podniesienie wartości odbyłoby się po po 6 tym m-cy używania komputera
    i dołączeniu do niego np. fajnej kolorowej drukarki laserowej za 6000 PLN ?
    To czy wówczas dla takiego środka trwałego powinieniem wrzucić w koszty
    jednorazowo 1200 PLN (co zaprzecza liniowości amortyzacji) ?
    Czy też kwota ta powinna trafiać jeszcze przez 6 m-cy w koszty w wysokości 200
    PLN (co zaprzecza okresowi użytkowania narzuconemu stawką i z lekka def. ŚT) ?
    I stąd wątpliwości...

    Z góry dzięki za podpowiedź
    Pozdrawiam
    NF

  • 4. Data: 2004-01-28 10:36:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    aga wrote:

    [...]

> [...]
    > komputer o wartosci 6000,00 masz juz zamortyzowany a pozniej nastepuje
    > podniesienie wartosci srodka o 600,00zl.? Jezeli tak to amortyzujesz

    No nie zartuj...
    zakup czesci za 600 PLN NIE PODNOSI WP ST.
    wiec zakup idzie w KUP...

> [...]
    > odpisy amortyzacyjne zwiekszasz, (liczac 6600/30) i pierwszy zwiekszony
    > odpis stosujesz w miesiacu nastepnym od oddania do uzytkowania

    zmodernizowany.. to on bedzie gdy suma wydatkow przekroczy 3 500

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-28 15:24:12
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    > No nie zartuj...
    > zakup czesci za 600 PLN NIE PODNOSI WP ST.
    > wiec zakup idzie w KUP...

    No to kolejne pytano, a jeśli poniosłem wydatek 600 PLN w celu ulepszenie ST i
    wykazałem go w deklaracji VAT-7 jako wydatki związane ze ST.
    To czy mogę również wrzucić wartość netto w KUP ?
    Czy też poprawnie najpierw należy skorygować deklarację VAT-7 (wartościowo to
    samo tylko pola inne) a dopiero później ew. wykazać kwotę netto jako KUP ?
    Z góry dzięki za podpowiedź
    Pozdrawiam
    NF

  • 6. Data: 2004-01-29 09:38:25
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    NF wrote:

    > No to kolejne pytano, a jeśli poniosłem wydatek 600 PLN w celu ulepszenie
    > ST i wykazałem go w deklaracji VAT-7 jako wydatki związane ze ST.

    Tego to ja ne wiem...
    Wiem jedyie wydatek 600 PLN na czasci skladowe lub peryferyjne
    NIE JEST "ulepszeniem"... bo ST jest "ulepszony"
    jesli wydatkina jego ulepszenie przekrocza 3500

    Boguslaw