  • 1. Data: 2008-03-13 17:36:57
    Temat: Zwrot VAT - chyba nie przychód?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Przyczytałem sobie
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2174
    .220.0.39.10.1.0.1.htm

    I zasiało to we mnie ziarenko niepewności, czy aby zwroty z VAT(dla
    ścisłości - te
    wykazywane na VAT-7 zamiast przeniesienia nadwyżki na następny okres) nie
    są przychodem?
    Na logikę to absurd, bo (1) VAT płaci się z kasy już opodatkowanej PIT-em
    a (2) zwrot
    to tylko zwrócenie nienależnie pobranej kasy a nie dodatkowy zarobek.

    Do tego znalazłem art. 14 ust. 3 pkt 3,7 updof które wprost mówią że
    zwroty podatków,
    w tym VAT-u, nie są przychodami, a do tego jest jeszcze art. 14 ust. 2 pkt
    7d,
    który też jasno mówi, że zwrócony VAT jest przychodem tylko wtedy gdy
    wcześniej był kosztem.

    Czyli zwrot VAT-u przychodem z DG nie ma jak być, prawda?

    pozdr,
    tommyz

  • 2. Data: 2008-03-13 17:40:11
    Temat: Re: Zwrot VAT - chyba nie przychód?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-03-2008 o 18:36:57 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > a do tego jest jeszcze art. 14 ust. 2 pkt 7d,
    > który też jasno mówi, że zwrócony VAT jest przychodem tylko wtedy gdy
    > wcześniej był kosztem.

    vs

    > Czyli zwrot VAT-u przychodem z DG nie ma jak być, prawda?

    Sam sobie zaprzeczyłem - chodziło mi o to, że dla 99% VATowców, którzy nie
    wpisują
    VAT-u w koszty, zwrot z VAT nie jest przychodem.

    pozdr,
    tommyz