  • 1. Data: 2003-01-04 09:44:00
    Temat: aport samochodu - jak?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    w jaki sposób po rozpoczęciu DG (KPiR+VAT) wnieść aportem samochód osobowy
    do środków trwałych, aby móc odliczać koszty paliwa? Czy są jakieś druki
    wniesienia aportu i czy po wniesieniu do ŚT muszę dokonywać amortyzacji
    samochodu, czy też jedynie wykazuję go w ewidencji ŚT?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-04 15:53:44
    Temat: Re: aport samochodu - jak?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Jarek wrote:
    [...]
    >+ wniesienia aportu i czy po wniesieniu do ŚT muszę dokonywać amortyzacji
    >+ samochodu, czy też jedynie wykazuję go w ewidencji ŚT?

    Poczytaj ostatnie wątki - tam jest rozpatrywana sprawa
    krzywdy wynikającej z amortyzacji. Może ty nas oświecisz
    dlaczego nie chcesz amortyzować ??

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem, Gotfryd :)

  • 3. Data: 2003-01-04 22:14:22
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Nie to, że niechcę. Pytanie jedynie czy muszę.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-01-04 22:50:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie to, że niechcę. Pytanie jedynie czy muszę.

    Moze i nie musisz. Rozwaz tylko czy ma sens wpisanie do EŚT (bez
    amortyzowania) w kontekscie późniejszej sprzedaży tego samochodu.
    Jest tez druga kwestia zwiazana z amortyzacja: moze chcesz miec lepsze
    wyniki swojej dzialalnosci. To ustaw sobie amortyzacje indywidualnie. AFAIR
    obecne przepisy pozwalaja na takie rozwiazanie.

    Karol

  • 5. Data: 2003-01-05 09:47:08
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Rozwaz tylko czy ma sens wpisanie do EŚT (bez
    > amortyzowania) w kontekscie późniejszej sprzedaży tego samochodu.

    Wg wzorow niedawno przedstawionych na grupie przez zyczliwa osobe,
    w momencie sprzedazy srodka trwalego obliczamy to tak:

    D = (P-W) + A,

    gdzie:

    P - przychód ze sprzedaży,
    W - wartość początkowa środka trwałego wykazana w ewidencji,
    A - odpisy amortyzacyjne dokonane do chwili sprzedaży samochodu.
    D - dochód / strata (do zaksięgowania),

    Z tego wynika, ze jesli samochod nie jest amortyzowany, to A=0.
    A poniewaz przewaznie W>P, to D bedzie stratą (kosztem).

    Jak sie tam nie znam, ale dla mnie wyglada to podejrzanie
    i chyba racje maja Ci, ktorzy twierdza, ze tak robic nie wolno.

    Latet

  • 6. Data: 2003-01-05 11:57:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak sie tam nie znam, ale dla mnie wyglada to podejrzanie
    > i chyba racje maja Ci, ktorzy twierdza, ze tak robic nie wolno.

    Co jest podejrzane i czego nie wolno robic?
    Sprzedawac ze stratą?
    Czy nie amortyzowac samochodu wpisanego do EST?
    Z tego wywodu co przytoczyles (a ja wycialem jako zbedne w tym poscie)
    wynika jasno, ze tracisz na podatku dochodowym (koszt pojawia sie dopiero w
    momencie sprzedazy zamiast w ratach jako odpisy amortyzacyjne).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-01-05 12:27:25
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > wynika jasno, ze tracisz na podatku dochodowym (koszt pojawia sie
    > dopiero w momencie sprzedazy zamiast w ratach jako odpisy

    I proszę do czego to mogą doprowadzić wzory.Do różnych ich
    interpretacji,ale interpretacja Karola jest jak najbardziej prawidłowa i
    jedynie słuszna.
    Latet przechwalałeś się że wzory to Ty ubóstwiasz i przemawiają do Ciebie
    jak nic innego:-)))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 8. Data: 2003-01-05 14:00:23
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Latet przechwalałeś się że wzory to Ty ubóstwiasz i przemawiają do Ciebie
    > jak nic innego:-)))

    Wzór do mnie przemiawia.
    Ale gdy wychodzi z niego, cos co jest korzystne dla podatnika,
    to nabieram podejrzen ;-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2003-01-05 15:22:55
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale gdy wychodzi z niego, cos co jest korzystne dla podatnika,
    > to nabieram podejrzen ;-)

    Nie patrz na wynik, patrz na sens takiego wzoru.Wynik ma trzy możliwości
    i każda z nich jest podejrzana:-)))
    Generalnie to podatnik jest podejrzanym,nawet jak płaci uczciwie podatki.

  • 10. Data: 2003-01-05 21:32:14
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Bardzo dziękuję Wam za podjęcie tematu. Chodziło mi właśnie o to, czy
    amortyzacja jest konieczna, do czego Karol już się odniósł.
    Pozdrawiam i dziękuję
    Jarek