  • 1. Data: 2002-10-17 10:06:31
    Temat: banał ale powstał problem co do daty KPIR
    Od: "norson" <n...@w...wat.waw.pl>

    Witam serdecznie.
    Własnie posprzeczalem sie z kolega na temat dat pod jakimi ksiegujemy
    dokumenty w KPIR.
    Ja twierdze, ze ksiegujemy pod data otrzymania faktury - oczywiscie mowa o
    kosztach a on, ze pod data faktycznego uregulowania platnosci na fakturze.
    Co Wy na to. Pozdrawiam Norson

  • 2. Data: 2002-10-17 11:03:17
    Temat: Re: banał ale powstał problem co do daty KPIR
    Od: "Adam" <k...@h...pl>

    ty masz rację- księgujesz pod datą otrzymania faktury
    Adam

  • 3. Data: 2002-10-17 12:18:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Adam wrote:

    >+ ty masz rację- księgujesz pod datą otrzymania faktury
    >+ Adam

    Adamie, w kwestii formalnej prośba: odpowiedź *pod*
    cytatem ułatwia życie następnym... :) No i zawsze można
    wyjąć nożyczki i przyciąć ile trzeba ;)

    Ad rem:

> [...]
    >+ > kosztach a on, ze pod data faktycznego uregulowania platnosci na fakturze.

    A my na to - czy czytałeś UoPDoF ?

    Rozdział 4.6:
    ++++
    6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem że
    stale w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób
    umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do
    tego roku podatkowego.
    ----

    Tłumacząc na polski: prowadzący KPiR traktowany jest jako ktoś
    kto może zaliczać koszty "kasowo", taka jest zasada: "wtedy
    kiedy zostały *poniesione*" - czyli twój kolega ma rację.

    Ale wspomniany wyżej przepis pozwala równiez rozliczać koszty
    memoriałowo (czyli "papierkowo"), czyli ty też masz rację :)

    Warunek widzisz w ustawie: ma być "jednolicie" (czyli
    wszystko albo tak, albo tak).

    O tym które technologia jest lepsza - poszukaj sobie googlem
    sam :), bo dyskusje bywały zacięte, zdania są podzielone
    a ja stoję po jednej stronie (oczywiście tej właściwej ;))
    więc nie moge się obiektywnie wypowiadać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-17 12:21:42
    Od: "norson" <n...@w...wat.waw.pl>

    Dzięki
    w dalszym toku dyskusji pojawia sie nastepny problem
    kupujemy np rower za 2000zł
    rower kupujemy 15 listopada 2001r.
    płatność za rower rozłozona jest na 10 rat
    pomijamy problem odsetek i wpisywania ich w koszty bo jest to oczywiste,
    pytanie kiedy i jaka wartosc wpisujemy w koszty skoro czesc rat za rower
    zostanie zaplacona w nastepnym roku a
    koszty powinny byc poniesione w 2001 roku aby mozna je bylo zaksiegowac w
    2001 roku
    według mnie rower powinnismy wpisac od razu w koszty - całość
    koleg mowi, ze czesc dotyczaca roku 2001 wpisujemy w 2001 a czesc zaplacona
    w 2002 w 2002
    Co Wy na to Drodzy Grupowicze?
    Pozdrawiam Norson

  • 5. Data: 2002-10-17 12:24:54
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > według mnie rower powinnismy wpisac od razu w koszty - całość
    > koleg mowi, ze czesc dotyczaca roku 2001 wpisujemy w 2001 a czesc

    Zapytaj sie kolegi co zrobic jezeli platnosc masz odroczona do np. 2010
    roku?
    A na powaznie to proponuje jeszcze raz poczytac ustawe o PDOF, a w
    szczegolnosci art. 22.
    Przy okazji popros kolege o rozwiazanie mojego wakacyjnego zadania bedacego
    wynikiem sleynnej dyskusji o "wyzszosci kasa nad memorialem lub odwrotnie".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-10-17 12:25:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    > ty masz rację- księgujesz pod datą otrzymania faktury
    > Adam
    > Użytkownik "norson" <n...@w...wat.waw.pl> napisał w wiadomości

    A moze obaj maja racje?

    Karol

  • 7. Data: 2002-10-17 12:30:50
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > A my na to - czy czytałeś UoPDoF ?

    Szybszy byles :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-10-17 12:38:53
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > według mnie rower powinnismy wpisac od razu w koszty - całość
    > koleg mowi, ze czesc dotyczaca roku 2001 wpisujemy w 2001 a czesc
    zaplacona
    > w 2002 w 2002

    To se pogadaliście, jak Marcin z Marcinem ;)

  • 9. Data: 2002-10-17 13:05:28
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    >
    > Ale wspomniany wyżej przepis pozwala równiez rozliczać koszty
    > memoriałowo (czyli "papierkowo"), czyli ty też masz rację :)

    W tym drugim przypadku, ważna jest data "otrzymania" czy "wystawienie"
    faktury???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2002-10-17 13:10:38
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    > memoriałowo (czyli "papierkowo"), czyli ty też masz rację :)

    W tym drugim przypadku, ważna jest data "otrzymania" czy "wystawienie"

    Krzysztof