  • 1. Data: 2002-10-17 11:44:27
    Temat: duża ulga budowlana a druga inwestycja
    Od: "JP" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam prośbę o wyjaśnienie następującej sprawy:

    Od 1993 roku jestem na dużej uldze budowlanej, tej obniżającej podstawą
    opodatkowania i buduję dom. Nie wykorzystałem jeszcze całości ulgi a budowa
    z przerwami trwa nadal. Ze względów rodzinnych muszę przenieść się poza
    miasto, więc kupiłem działkę, na której zamierzam budować dom. I teraz kilka
    pytań:

    Czy mogę przenieść ulgę na nową inwestycję, a co za tym idzie w tej ramach
    ulgi na początek odpisać wartość kupionej działki ?
    Czy ulga budowlana może dotyczyć dwóch inwestycji, czy trzeba pierwszego
    domu się pozbyć?
    Jakie będą konsekwencje podatkowe sprzedania budowanego domu, żeby móc
    przeznaczyć środki na nową budowę.

    Bardzo proszę o jakieś sugestie co zrobić i jakie są możliwe interpretacje
    przepisów przez urz. skarbowy.

    Dodam jeszcze, że jestem z Krakowa, bo słyszałem, że wykładnie stosowane
    przez różne US nie są jednakowe w różnych częściach kraju.
    Liczę na sprawdzone i w miarę pewne (legalne) metody działania.
    Dziękuję z góry i pozdrawiam
    Jerzy Pomykacz