  • 1. Data: 2003-03-12 19:39:53
    Temat: bilans a sprawa sądowa i restrukturyzacja
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    Pytanie dotyczy pełnej księgowosci.

    Jakie skutki księgowe ma restrukturyzacja zadłużenia podatkowego?? Mam pewne
    wątpliwości, czy już umorzone zobowiąznaie wyksiegować w przychody, bo
    przecież ostateczne uznanie restrukturyzacji ma miejsce zdaje się rok po
    decyzji.

    Drugie pytanie: firma jest dłużnikiem, swoich zobowiązań nie kwestionuje,
    ale nie ma środków na ich uregulowanie. W listopadzie wierzyciel wystąpił do
    sądu o nakaz zapłaty (sprawa zakończona oczywiście nakazem zapłaty w lutym
    br.). Jakie skutki ma to w bilansie dłużnika na 31-12-2002??

    Magda

  • 2. Data: 2003-03-13 07:54:08
    Temat: Re: bilans a sprawa sądowa i restrukturyzacja
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 12 Mar 2003 20:39:53 +0100, "Magdalena" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >sądu o nakaz zapłaty (sprawa zakończona oczywiście nakazem zapłaty w lutym
    >br.). Jakie skutki ma to w bilansie dłużnika na 31-12-2002??

    Zobowiązanie należy powiększyć o odsetki za zwłokę do dnia
    bilansowego. Chyba, że wierzyciel się ich nie domaga. Ale nawet jeżeli
    się teraz nie domaga to może zmienić zdanie póżniej więc w zasadzie
    należało by zawiązać rezerwę na te odsetki plus inne przewidywane
    koszty np egzekucyjne.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-03-16 19:16:05
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> wrote in message

> [...]
    > się teraz nie domaga to może zmienić zdanie póżniej więc w zasadzie
    > należało by zawiązać rezerwę na te odsetki plus inne przewidywane

    czy taka rezerwa jest KUP (os.prawna), czy też staje się nim dopiero w
    momencie gdy naprawdę wiadomo jak sprawa się zakończyla (czyli 2003 rok)

    Magdalena

  • 4. Data: 2003-03-16 20:24:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 16-03-2003 20:16, Użytkownik Magdalena napisał:
    [ciach rezerwa na przewidywane odsetki i koszty egzekucyjne]

    > czy taka rezerwa jest KUP (os.prawna), czy też staje się nim dopiero w
    > momencie gdy naprawdę wiadomo jak sprawa się zakończyla (czyli 2003 rok)

    Taka rezerwa nie jest KUP. KUP stana sie odsetki dopiero po ich
    fatycznym zapłaceniu. Koszty egzekucji będą kosztami NKUP, ale to tez
    dopiero kiedy je zapłacisz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk