  • 1. Data: 2003-03-12 14:02:55
    Temat: Jeszcze raz ulga budowlana a zasiedlenie
    Od: m...@w...pl

    Witam :-)

    Wiem, że pytanie już było, ale ja trochę z innej beczki...

    Czy ktoś z Was mógłby podać jaki konkretnie przepis mówi o tym,
    że ulga przysługuje do czasu zasiedlenia?
    Bo jakoś szukam, szukam, szukam i ni czorta znaleźć nie mogę...
    (Chodzi mi o ulgę na podstawie art. 27a ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy
    o PIT w brzmieniu do 2002.01.01)

    --
    Pozdr.

    [| Maciek <Gawronik> Gawroński m...@w...pl |]
    [| Grodzisk Mazowiecki |]
    [| Wszystko o nissanach http://www.nissanclub.of.pl/ |]

  • 2. Data: 2003-03-12 19:09:27
    Temat: Re: Jeszcze raz ulga budowlana a zasiedlenie
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo jakoś szukam, szukam, szukam i ni czorta znaleźć nie mogę...
    > (Chodzi mi o ulgę na podstawie art. 27a ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy

    Byc moze nie ma i jest to wywiedzione z faktu, ze (AFAIR) ulga jest na
    wydatki na budowe.
    A jak w tym czyms (mieszkanie, dom) mieszkasz, tzn. ze nie mozesz tego
    jednoczesnie budowac.

    Karol

  • 3. Data: 2003-03-13 12:04:55
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wydatki na budowe.
    > A jak w tym czyms (mieszkanie, dom) mieszkasz, tzn. ze nie mozesz tego

    Nie tak do konca. Wlasnie bylam zlożyć PITy z odliczeniami z dużej ulgi. W
    związku z tym , że na osiedlu , gdzie mam dom są problemy z odbiorem wody ,
    chciałam złożyć w US oświadczenie, że dom ukończyłąm, zasiedliłam i że nie
    chce już duzej ulgi. Otóż nei można. Wg US jak nie ma odbioru technicznego
    to domu też nie ma. Nawet jesli będę w nim zameldowana. Jeżeli mieszkam w
    domu bez odbioru , naruszam przepisy budowlane. Kij ma dwa końce. Jeżeli
    będę chciałą dom sprzedać, to bez zwrotu ulgi i podatku mogę wg US uczynic
    to po upływie 5 lat od odbioru. Kwadratura koła. Może ktoś ma w tym temacie
    inne doswiadczenia i opinie US ?

    Ewa

  • 4. Data: 2003-03-13 12:58:13
    Od: m...@w...pl

> [...]
    > chce już duzej ulgi. Otóż nei można. Wg US jak nie ma odbioru technicznego
    > to  domu też nie ma. Nawet jesli będę w nim zameldowana.

    No fajnie. Ale chodziło im o odbiór końcowy czy częściowy częściowy?
    Bo wiesz - dom może nie być wykończony zupełnie, może nie mieć odbioru
    końcowego, ale można w nim mieszkać, jeżeli zrobiło się odbiór częściowy.
    To jakie warunki muszą być spełnione, aby odbiór częściowy został dokonany
    (a po nim ew. zamieszkanie) to już inna kwestia... Najlepiej spytać w "swoim"
    inspektoracie nadzoru budowlanego, co by powiedzieli jakie ich zdaniem te
    warunki muszą być...

    > Jeżeli mieszkam w
    > domu bez odbioru , naruszam przepisy budowlane. Kij ma dwa końce.

    Masz rację, ale j.w. I tu też jest problem - czy odbiór częściowy to
    zdaniem US zakończenie budowy? Moim akurat nie... (Zgodnie z Prawem
    budowlanym koniec budowy jest wtedy gdy dokonano odbioru końcowego).
    A że ustawa o PIT nie wskazuje "swojego" momentu zakończenia budowy,
    to należałoby się - IMO - odwoływać właśnie do Prawa Budowlanego...
    No ale to tylko taka moja interpretacja. Ciekaw jestem, co mi odpowie
    na takie dictum US... ;-))

  • 5. Data: 2003-03-17 09:56:17
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-12 20:09, Użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > wydatki na budowe.
    > A jak w tym czyms (mieszkanie, dom) mieszkasz, tzn. ze nie mozesz tego

    E, tam. Przeczytaj to, co poniżej:

    2000.09.21 wyrok NSA U SA/Sz 1574/99

    Jest powszechną praktyką nabywania mieszkań w "stanie surowym" do
    wykonania robót wykończeniowych i uzupełniających we własnym zakresie i
    zgodnie z potrzebami nabywającego mieszkanie. Objęcie w posiadanie
    mieszkania nie jest jednoznaczne z jego zasiedleniem. Dlatego też
    ustawodawca, akceptując ten stan rzeczy, przyznał prawo do odliczenia od
    dochodu wydatków poniesionych na wykończenie nowo wybudowanego lokalu,
    ale ograniczył to prawo czasowo - do dnia zasiedlenia tego lokalu i w
    ramach ogólnej kwoty odliczeń.
    Odrębną natomiast podstawę do odliczeń od dochodu stanowią wydatki na
    remont i modernizację w oparciu o przepis art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g"
    ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    uzasadnienie jest długie, jak mniemam, za długie na publikację tutaj

    --
    Pozdrawiam Botwinka

  • 6. Data: 2003-03-18 06:39:32
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "botwinka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dochodu wydatków poniesionych na wykończenie nowo wybudowanego lokalu,
    > ale ograniczył to prawo czasowo - do dnia zasiedlenia tego lokalu i w

    Ale autor pytal sie, w ktorym przepisie on to prawo ograniczyl "do dnia
    zasiedlenia".

    Pozdrawiam,

    Karol