  • 1. Data: 2007-08-20 19:59:52
    Temat: ciągłości zatrudnienia = ciągłość składek ZUS?
    Od: "JakubD." <s...@g...pl>

    Witam

    Mam taką sprawę. Może szanowne grono mi to jakoś wytlumaczy bo księgowa
    dostaje gorączki jak ją o to pytam.

    Byłem zatrudniony na umowie o pacę na czas określony o od 11.10.2005 do
    31.12.2005.

    01.01.2006 zawarto ze mną kolejną umowę w której jest zapis: "Od dnia
    01.01.2006 wynagrodzenie wypłacane będzie do 10-go dnia każdego następnego
    miesiąca po okresie rozliczeniowym.

    Co miesiąc otrzymywałem raport miesięczny ZUS RMUA, lecz brakuje mi raportu
    za okres rozliczeniowy 01.2006. Księgowa nie umie mi wytlumaczyć dla czego
    ciągłość zatrudnienia nie równa się ciągłości składek. Tlumaczy to tym, że
    wynagrodzenie jest przelewane do 10 kazdego następnego mies itd.

    Zwróciłem się z tą sprawą do ZUS. Oto co napisali:

    "...przyczyną braku składki jest fakt, iż za ww. miesiąc płatnik składek
    złożył za Pana imienny raport miesięczny ZUS RCA wykazując zerową podstawę
    wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne."

    Czy moje rozumowanie, że ciągłość zatrudnienia = ciągłość składek jest
    poprawne?

    z góry dziękuję za jakie kolwiek fachowe wyjaśnienia.

    pozdrawiam

    Jakub,

  • 2. Data: 2007-08-20 20:46:45
    Temat: Re: ciągłości zatrudnienia = ciągłość składek ZUS?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    JakubD. nabazgrolił na ekranie:
    > Czy moje rozumowanie, że ciągłość zatrudnienia = ciągłość składek jest
    > poprawne?

    Nie ma czegoś takiego jak ciągłość składek. W ubezpieczeniach liczy się
    miesiąc wypłaty. W miesiacu, w którym otrzymujesz kasę = za ten miesiąc
    pracodawca wykazuje twoje składki.
    Wynika z tego, że w styczniue 2006 nie otrzymałeś ani złotówki od
    pracodawcy, dlatego w raporcie wykazał ciebie z kwotą 0. Kasę dostałeś
    dopiero 10 lutego (za styczeń), a więc dopiero ta kwota pojawi się w zusie
    w dokumentach za luty.
    Analogicznie, np. umowa rozwiązuje ci się na koniec czerwca 2007. Kasę za
    czerwiec otrzymujesz 10lipca 2007. W dokumentach w Zus kwota ta pojawi się
    dopiero w raporcie _lipcowym_ - czyli w tym, w którym już nie pracowałeś
    (tylko że z kodem 30xxxx - czyli rozliczenie bez podlegania
    ubezpieczeniom).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-08-21 16:52:40
    Od: "JakubD." <s...@g...pl>

    no tak ale...

    a tego co piszesz to analogicznie...

    2.01.2006 otrzymałem przelew z wypłatą za grudzień 2005 więc wg
    mnie powinienem otrzymać też ZUS RMUA za styczeń 2006. Czy tak czy nie?

    Jakub D.

  • 4. Data: 2007-08-22 05:32:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "JakubD." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > no tak ale...
    >
    > a tego co piszesz to analogicznie...
    >
    > 2.01.2006 otrzymałem przelew z wypłatą za grudzień 2005 więc wg
    > mnie powinienem otrzymać też ZUS RMUA za styczeń 2006. Czy tak czy nie?

    Prawdopodobnie twój przelew wyszedł z firmy z datą 12.2005, więc w
    grudniowym RMUA masz podwójny wymiar składek.

  • 5. Data: 2007-08-22 06:32:01
    Od: "JakubD." <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JakubD." <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie twój przelew wyszedł z firmy z datą 12.2005, więc w
    > grudniowym RMUA masz podwójny wymiar składek.

    a jeśli tak nie jest?

  • 6. Data: 2007-08-22 06:37:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 08:32:01 +0200, JakubD. napisał(a):

    > a jeśli tak nie jest?

    To się targuj z firmą żeby ci skorygowali zgodnie z prawem.
    I szykuj swoje korekty PIT za 2005 i 2006, bo oczywiście korekta obejmie
    także podatek dochodowy. Pamiętaj o zapłacie odsetek od zaniżonego podatku
    za 2005. Potem zwrotu tych odsetek możesz dochodzić w postępowaniu
    cywilnym od firmy. Mam nadzieję, że poradzisz sobie bez zatrudniania
    adwokata ;)

  • 7. Data: 2007-08-22 06:43:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 06:37:23 +0000, jureq napisał(a):

    > Pamiętaj o zapłacie odsetek od zaniżonego podatku
    > za 2005.

    Miało być oczywiście "za 2006"

  • 8. Data: 2007-08-22 15:18:52
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    jureq nabazgrolił na ekranie:

> [...]
    > za 2005. Potem zwrotu tych odsetek możesz dochodzić w postępowaniu
    > cywilnym od firmy. Mam nadzieję, że poradzisz sobie bez zatrudniania

    No i jeszcze musiałby oddać ZUS różnicę składki zdrowotnej ;)

  • 9. Data: 2007-08-22 15:25:26
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    JakubD. nabazgrolił na ekranie:

    > a jeśli tak nie jest?

    Wg mnie nie powinno tak być, tzn. w na koniec listopada dostałeś za
    listopad, na koniec grudnia miałeś dostać za grudzień, ale przelew się
    spóźnił i kasę dostałeś w styczniu. Tak to w grudniu powinieneś mieć RMUA z
    podstawą _zerową_, a w styczniu z podstawą za miesiac grudzień.