  • 1. Data: 2007-08-20 09:40:17
    Temat: podatek od wynagrodzeń w koszty ?
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Witam
    Coś mnie zaślepiło i potrzebuje potwierdzenia lub zaprzeczenia.
    Od umowy zlecenia odprowadzam pobraną zaliczkę na podatek dochodowy /dawne
    pit-4/ . Sądzę, że skoro zapłaciłem do US pobraną zaliczkę za podatnika to
    wpisuje to w koszty sporządzając dowód wewnętrzny przy kpir, ale sam już nie
    jestem pewny i proszę o potwierdzenie.
    pozdrawiam
    zatra

  • 2. Data: 2007-08-20 09:43:17
    Temat: Re: podatek od wynagrodzeń w koszty ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-08-2007 o 11:40:17 zatra <z...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Co? mnie za?lepi?o i potrzebuje potwierdzenia lub zaprzeczenia.
    > Od umowy zlecenia odprowadzam pobran? zaliczk? na podatek dochodowy
    > /dawne
    > pit-4/ . S?dz?, ?e skoro zap?aci?em do US pobran? zaliczk? za podatnika
    > wpisuje to w koszty sporz?dzaj?c dowód wewn?trzny przy kpir, ale sam ju?
    > nie
    > jestem pewny i prosz? o potwierdzenie.
    > pozdrawiam
    > zatra

    W koszty dajesz kwotę brutto z rachunku

  • 3. Data: 2007-08-20 09:56:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "zatra" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisuje to w koszty sporządzając dowód wewnętrzny przy kpir, ale sam już
    > nie jestem pewny i proszę o potwierdzenie.

    Podatek dochodowy płacisz nie Ty, a zleceniobiorca (dokładniej to wpłacasz
    go za niego), więc nie stanowi on Twojego kosztu bezpośrednio.
    Pośrednio tak, bo w koszty idzie kwota umowy przed opodatkowaniem
    dochodowym.
    Wpisujesz w koszty umowę brutto.

  • 4. Data: 2007-08-22 09:36:31
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > go za niego), więc nie stanowi on Twojego kosztu bezpośrednio.
    > Pośrednio tak, bo w koszty idzie kwota umowy przed opodatkowaniem

    Po otrzymanych odpowiedziach na mój post próbowałem się podszkolić z umowy
    zlecenia i nie bardzo mi się to udało.
    Podam na przykładzie :
    Rachunek za umowę zlecenie wynagrodzenie brutto - 300 zł. czyli to
    powinienem wpisać w koszty.
    Natomiast ja fizycznie płacę :
    Kwota do wypłaty wg rachunku 211 zł + składki na odprowadzony zus /moje i
    zleceniobiorcy / 124,07 zł + podatek 19,00 zł co daje łącznie kwotę 354,18
    zł .
    Czyli wydane 54,18 zł ponad wpisane 300 zł nie księguje się nigdzie i nie
    stanowią kosztów?

  • 5. Data: 2007-08-22 09:48:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > powinienem wpisać w koszty.
    > Natomiast ja fizycznie płacę :
    > Kwota do wypłaty wg rachunku 211 zł + składki na odprowadzony zus

    Pytałeś o podatek dostałeś odpowiedź o podatku.
    Oczywiście składki ZUS, które TY zapłaciłeś też są twoimi kosztami.

    Uwaga: Ty zapłaciłeś, a nie Ty odprowadziłeś.