  • 1. Data: 2003-07-24 21:19:44
    Temat: co można odliczyć od podatku prowadząc DG
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    witam
    czy moze mi ktos powiedziec, gdzie mozna znalezc informacje co mozna
    odliczyc od podatku prowadzac dzialalnosc gospodarcza ?

    z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2003-07-24 21:35:43
    Temat: Re: co można odliczyć od podatku prowadząc DG
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > czy moze mi ktos powiedziec, gdzie mozna znalezc informacje co mozna
    > odliczyc od podatku prowadzac dzialalnosc gospodarcza ?
    ---------------------------
    Najlepiej zajrzyj do ustawy pod.doch.od osób fizycznych.Ale jesli tego nie
    czytałeś to pierwszy raz bedzie nudne do czytania a do zrozumienia jeszcze
    bardziej.Może lepiej spytaj co chcesz odliczać ?
    Pozdrawiam Wioal

  • 3. Data: 2003-07-24 21:47:49
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

> [...]
    > czytałeś to pierwszy raz bedzie nudne do czytania a do zrozumienia jeszcze
    > bardziej.Może lepiej spytaj co chcesz odliczać ?

    Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.

    Na razie nie mam nic do odliczania, ale chciałbym wiedzic co jest mozliwe a
    co nie. Takie przymiarki do założenia DG.

    :)

  • 4. Data: 2003-07-24 22:03:37
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > Na razie nie mam nic do odliczania, ale chciałbym wiedzic co jest mozliwe
    > co nie. Takie przymiarki do założenia DG.

    upraszczając, możesz odliczyć wszystko co służy osiągnięciu przychodu
    a co nie można to jest wyszczególnione w u.p.d.o.f ....

    Darek SP2BZW

  • 5. Data: 2003-07-24 22:15:16
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    > upraszczając, możesz odliczyć wszystko co służy osiągnięciu przychodu
    > a co nie można to jest wyszczególnione w u.p.d.o.f ....
    >
    > Darek SP2BZW

    A jak to jest z uzyciem samochodu, czy tez koszt rozmow telefonicznych ? Tez
    jest w UPDOF ? A moge prosic o rok, numer i pozycje dzinnika ustaw ? po
    zapytaniu o ww ustawe wyrzucilo mi 13 dokumentow, a juz szczerze powiem
    jestem nieco zmeczony...

  • 6. Data: 2003-07-25 06:10:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kornik napisał:

> [...]
    > jest w UPDOF ? A moge prosic o rok, numer i pozycje dzinnika ustaw ? po
    > zapytaniu o ww ustawe wyrzucilo mi 13 dokumentow, a juz szczerze powiem

    WSZYSTKICH dzienników? Chesz powiedziec że nie mając wprawy w czytaniu
    aktów prawnych będziesz sobie w biegu kompilował wersję jednolitą?
    Bo oficjalnej jednolitej wersji już dośc dawno nie było i ostatnia jest
    nieaktualna, reszta to "ustawy o zmianie ustawy i innych ustaw".

    Poszukaj na stronie sejmu, oni tam nieoficjalnie ujednolicają.

    No i naucz sie na pamięć jednej rzeczy, bo bez tego ani rusz - ustawa
    nie mówi co wolno. Mówi czego NIE wolno, reszta to juz twój zdrowy
    rozsądek i siła argumentów w starciu z US.
    Kosztem jest wszystko co służy osiągnięciu przychodu (nie koniecznie
    bezpośrednio ale tez pośrednio, np. materiały biurowe nie generuja
    przychodu ale bez długopisu cięzko sie obyć) i jednocześnie wszystko co
    nie zostało wymienione w ustawie w punkcie "Nie stanowi kosztu uzyskania
    przychodu..".

    A poza tym poczytaj archiwum, pytania które zadałeś powracaja na listę
    co chwila i wlaściciwie wszystko juz zostało powiedziane

    Welcome to the real world...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-07-25 06:13:45
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > jest w UPDOF ? A moge prosic o rok, numer i pozycje dzinnika ustaw ? po
    > zapytaniu o ww ustawe wyrzucilo mi 13 dokumentow, a juz szczerze powiem
    ----------------------
    A może jednak też jesteś troche leniwy.To tak apropo twojej odpowedzi niżej
    .
    A co do zaliczeń w koszty bardzo owszem możesz zaliczać w koszty ( troche
    jednak jest to coś innego jak odliczenie od podatku) koszty używania
    samochodu jak firmowy jak nie to prowdzisz ewidencje przebiegu i w/g tego
    zaliczasz w koszty w ramach limitu .Również opłaty typu telefon czynsz
    wszelkie opłaty związane z prowadzeniem działalności delegacje np.Ale to
    wszystko tak na skróty ale szczegóło to jednak trzeba poczytać ustawe ja
    proponuje jest tekst jednolity np.www.gofin.pl
    tam tez znajdziejesz inne ustawy dotyczące prowadzenia działalności .Również
    poczytaj troche grupy to napewno da ci więcej odpowiedzi niż ja w tej chwili
    Pozdrawiam Wiola

  • 8. Data: 2003-07-25 07:54:16
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <bfqhnf$rgh$1@nemesis.news.tpi.pl>, m...@e...com.pl says...

    Ta na www.pity.pl nie jest aktualna? (wersja jednolita)

    --
    K.
    Support bacteria -- it's the only culture some people have!

  • 9. Data: 2003-07-25 08:12:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jakub Słocki napisał:

    > In article <bfqhnf$rgh$1@nemesis.news.tpi.pl>, m...@e...com.pl says...

    > Ta na www.pity.pl nie jest aktualna? (wersja jednolita)

    Zrobimy tak - Ty nauczysz się czytac, przeczytasz jeszcze raz O CO
    porosił pytający, podasz datę i numer dziennika ustaw w którym
    opublikowany był ostatni tekst jednolity ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych a potem pogadamy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-07-25 09:54:58
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <bfqoqf$qo5$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@e...com.pl says...
> [...]
    > porosił pytający, podasz datę i numer dziennika ustaw w którym
    > opublikowany był ostatni tekst jednolity ustawy o podatku dochodowym od

    A moze ja wybiegam poza waski kontekst Dz.U. ?

    Serio - nie myslalem juz o Dz.U. tylko w miare wiarygodnych (IMO)
    zrodlach tekstu jednolitego, stad moje pytanie.