  • 1. Data: 2004-03-29 19:32:14
    Temat: co za to grozi?
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    zakładam DG ale formalności jak to w naszym kochanym kraju, troche trwają.
    Problem sprowadza się do tego, że nie mogę zacząć zakładać rachunku
    bankowego bez wpisu do ewid.DG i regonu. Zanim to załatwie minie jakiś
    tydzień, zanim potem otworzę rachunek w pewnym wirtualnym banku - kolejny
    tydzień. W tym czasie musze zapłacić za kupowany środek trwały. Czy moge
    płatności dokonać po dopełnieniu wszystkich formalności typu EDG, regon, US
    i zus ale jeszcze z mojego zwykłego rachunku bankowego? (firmowy będzie w
    trakcie aktywowania)
    Czy cos takiego podpada pod jakis paragraf i jak wygląda w praktyce
    ściganie takiego "przekrętu"?

    pozdrawiam
    ewa

  • 2. Data: 2004-03-30 07:46:51
    Temat: Re: co za to grozi?
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > trakcie aktywowania)
    > Czy cos takiego podpada pod jakis paragraf i jak wygląda w praktyce

    Ależ oczywiście, że możesz płacić za faktury z Twojego prywatnego konta
    (drukuj potwierdzenie!) ! Jedynie wpłaty (wpływy) muszą być dokonywane na
    Twoje konto firmowe.

    pozdrawiam,
    MK.

  • 3. Data: 2004-03-30 10:16:26
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Licz się z tym że jeśli nie będziesz miała nipu "firmowego" nie bedziesz
    mogła odliczyć vatu od zakupów.

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 4. Data: 2004-03-30 10:45:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    MK wrote:

    > "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> wrote in message

    > NIP jest na fakturze, a nie na przelewie - co ją straszysz?

    A poza tym do czasu otrzymania NIP-u mozna poslugiwac sienumerem tymczasowym
    (a jest to REGON)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-30 11:30:29
    Od: "MK" <i...@o...pl>

  • 6. Data: 2004-03-30 12:32:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik bosz b...@u...agh.edu.pl ...

    > A poza tym do czasu otrzymania NIP-u mozna poslugiwac sienumerem
    > tymczasowym (a jest to REGON)

    Zakładam że będzie to jednoosobowa DG, więc z dużą dozą prawdopodobieństwa
    można założyć że NIP juz jest znany.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 7. Data: 2004-03-30 13:45:19
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    > -MK napisa&#322;(a)-
    > *"Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> wrote in message

    > bedziesz
    >
    > NIP jest na fakturze, a nie na przelewie - co ją straszysz? *

    heh... a fakture to wezmie za tydzień ?

    Jeśli działalność nie będzie zgłoszona to od zakupów przed "założeniem"
    nie odliczysz. Patrz: data zdarzenia gospodarczego.

  • 8. Data: 2004-03-30 18:34:24
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Zakładam że będzie to jednoosobowa DG, więc z dużą dozą prawdopodobieństwa
    > można założyć że NIP juz jest znany.

    dokładnie tak - nip już mam

    pozdrawiam
    ewa

  • 9. Data: 2004-03-30 18:37:29
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Jeśli działalność nie będzie zgłoszona to od zakupów przed "założeniem"
    > nie odliczysz. Patrz: data zdarzenia gospodarczego.

    to będzie zakup formalnie już po zarejestrowaniu DG ale jeszcze przed
    uruchomieniem konta bankowego
    ale w powyższym atku zafrapowała mnie możliwość zaliczenia do kosztów
    wszystkich wydatków tzw. urzędowych - opłata za wpis do EDG, opłata skarbowa
    za rejestrację vat itp. czy moge to zrobić?

  • 10. Data: 2004-03-30 20:23:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2004, MK wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ (drukuj potwierdzenie!) ! Jedynie wpłaty (wpływy) muszą być dokonywane na

    Mhm. Skąd ta interpretacja ?
    Możesz skomentować takie "cóś":
    +++
    Art. 13. [ Obowiązki przedsiębiorcy ]

    1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:

    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji
    jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub zobowiązań
    przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000 EURO, [...]
    ---

    ??
    Oczywiście z ustawy Prawo działalności gospodarczej...
    Acha, i nie ma mnie do pojutrza najmniej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)