  • 1. Data: 2007-12-06 21:18:05
    Temat: czy jest
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Witam
    Czy jest jakies prawo ktore mowi o tym kiedy byly pracownik moze
    wystawic FV swojemu bylemu pracodawcy?

    Ktos mi ostatnio wspominal ze niby musi minac jakis czas zanim wystawie
    FV swojemu bylemu pracodawcy ?

    Nie wiem ale nie moge znalesc nigdzie chodzby podobnego zapisu.

    Czy ktos ma moze jakies informacje na ten temat ??

    Pozdrawiam
    Paol

  • 2. Data: 2007-12-06 21:37:28
    Temat: Re: czy jest
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Czy jest jakies prawo ktore mowi o tym kiedy byly pracownik moze
    > wystawic FV swojemu bylemu pracodawcy?

    Pracownik (w rozumieniu KP) nie moze wystawic FV swojemu pracodawcy.

    Bez względu na porę dnia :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2007-12-06 21:38:05
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    KsZZysiek pisze:

    > Pracownik (w rozumieniu KP) nie moze wystawic FV swojemu pracodawcy.
    >
    > Bez względu na porę dnia :)

    Napisałem byly pracownik bylemu pracodawcy :)
    nie pracuje u jednego z pracodawcow od 30.11.2007 i wystawilem mu teraz FV.

    Pozdr.
    Paol

  • 4. Data: 2007-12-06 21:56:35
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy jest jakies prawo ktore mowi o tym kiedy byly pracownik moze wystawic
    > FV swojemu bylemu pracodawcy?

    Wystawić musi zawsze, gdy jest obowiązek wystawienia.

    Myslę że coś Ci dzwoni, ale nie wiesz gdzie :) Poszukaj, co się dzieje,
    jesli jesteś na podatku PIT liniowym i ulgowym ZUSie. Sam dokładnie nie wiem
    jak z tym jest (bo mnie nie dotyczy), ale te informacje znajdziesz w
    archiwum.

  • 5. Data: 2007-12-06 22:02:36
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > jesli jesteś na podatku PIT liniowym i ulgowym ZUSie. Sam dokładnie nie
    > wiem jak z tym jest (bo mnie nie dotyczy), ale te informacje znajdziesz
    Tak wiem o tym wszystkim tylko nie wiedzialem czy jest cos co mowi o tym
    kiedy najwczesniej moge :)
    Ale tak czytam i czytam i nic nie widze wiec chyba nie ma :)

    1. Wiem ze nie moge skorzystac z ulgowych skladek
    2. Nie moge wybrac liniowego (bo bede swiadczyl dokladnie to samo jako
    DG co robilem jako pracownik)

    No i to nie bedzie tylko FV do tego pracodawcy bo bedzie ich w sumie
    kolo 30 miesiecznie wiec to tez nie samozatrudnienie. Poza tym siedziba
    w innym miescie,woj.,i tez nie w domu tylko wynajmowany lokal wiec tak
    naprawde nie ma sie o co przyczepic.

    No ale przepis jest i trzeba sie do niego stosowac wiec rak liniowego
    oraz brak ulgowych skladek.

    Pozdrawiam
    Paol

  • 6. Data: 2007-12-07 07:58:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    KsZZysiek wrote:

    > Pracownik (w rozumieniu KP) nie moze wystawic FV swojemu pracodawcy.
    >
    > Bez względu na porę dnia :)

    Serio?
    A jaki to przepis?

  • 7. Data: 2007-12-07 23:13:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, cef wrote:

    > Serio?
    > A jaki to przepis?

    Skoro napisał "w rozumieniu KP", to IMO oznacza "jako pracownik", czyli
    przepis art.15.3.1 :O

    Oczywiście ta sama osoba może *również* występować jako niepracownik, ale
    to już inna sprawa ;)

    pzdr, Gtofryd

  • 8. Data: 2007-12-09 15:12:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 06 Dec 2007 23:02:36 +0100, Paweł Staszewski napisał(a):
> [...]
    >
    > 1. Wiem ze nie moge skorzystac z ulgowych skladek
    > 2. Nie moge wybrac liniowego (bo bede swiadczyl dokladnie to samo jako

    ... pod warunkiem, że wystawiasz byłemu pracodawcy faktury za czynności
    wchodzące w zakres Twoich obowiązków gdy byłeś jego pracownikiem! Czyli,
    jeśli byłeś asystentem a teraz będziesz sprzedawał mu oprogramowanie -
    możesz być na ulgowym zusie i na podatku liniowym (z tym drugim uważaj - nie
    w każdej sytuacji się opłaca ;)

> [...]
    > kolo 30 miesiecznie wiec to tez nie samozatrudnienie. Poza tym siedziba
    > w innym miescie,woj.,i tez nie w domu tylko wynajmowany lokal wiec tak

    To nie ma znaczenia, przepis jest tak durny że jeśli wystawisz byłemu
    pracodawcy choć jedną fakturę za czynności które wykonywałeś jako jego
    podwładny - tracisz prawo do "przywilejów". Inna sprawa, że przepis jest
    martwy - nie słyszałem jeszcze o sprawie gdzie ktokolwiek by próbował
    weryfikować przedsiębiorcę pod tym kątem (co oczywiście nie znaczy że tak
    się nie dzieje - vide zabór samochodów Kluski przez wojsko ;)... Podejrzewam
    że nawet w przypadku jakiejś kontroli prowadzonej przez US nie sprawdzają
    powiązań z byłym pracodawcą - chyba że ktoś robi głupotę typu wystawiania
    jednej faktury miesięcznie byłemu pracodawcy i nic poza tym ;)
    No i jeszcze jedna sprawa - co za problem "przepuścić" taką fakturę przez
    zaprzyjaźnioną firmę? Owszem, jest to do wykrycia, ale tu już US musiałby
    się nastarać żeby coś takiego wyszukać - a jeśli przedsiębiorca korzysta
    tylko z ulgowego ZUSu a nie korzysta z liniowego, to tym bardziej wątpię
    żeby US w ogóle się fatygował.

    > No ale przepis jest i trzeba sie do niego stosowac wiec rak liniowego
    > oraz brak ulgowych skladek.

    Najlepiej iść z takimi fakturami przez trzecią firmę - same plusy ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 9. Data: 2007-12-09 22:12:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Dec 2007, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > weryfikować przedsiębiorcę pod tym kątem (co oczywiście nie znaczy że tak
    > się nie dzieje - vide zabór samochodów Kluski przez wojsko ;)...

    :>

    [...]
    > Najlepiej iść z takimi fakturami przez trzecią firmę - same plusy ;)

    Jak chodzi o prawny zapis, to wiele się nie zmienia.
    Zakaz dotyczy świadczenia "na rzecz", czyli dotyczy również wszelkich
    czynności realizowanych *pośrednio* :)
    Oczywiście j.w. - też nie słyszałem o takim przypadku.
    Ale przepis jest.
    A 5 lat od czasu wprowadzenia tych "wynalazków" jeszcze nie upłynęło,
    więc ściganie jeszcze nie jest opłacalne :>, a aż usłyszymy o *ewen-
    tualnych* wyrokach NSA to jeszcze ze 3 lata wypada dodać :]

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-12-10 11:21:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2007 23:12:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]

    > Jak chodzi o prawny zapis, to wiele się nie zmienia.
    > Zakaz dotyczy świadczenia "na rzecz", czyli dotyczy również wszelkich
    > czynności realizowanych *pośrednio* :)

    Pytanie, czy to obejmuje wyłącznie strony świadome takiego czynu :)
    Jeśli na etacie lepiłem garnki, a potem założyłem DG Garnex i lepię garnki
    i sprzedaję firmom A B C D, a C - odsprzedaje moje garnki byłemu
    pracodawcy... Ciekawie ;)

> [...]
    > więc ściganie jeszcze nie jest opłacalne :>, a aż usłyszymy o *ewen-
    > tualnych* wyrokach NSA to jeszcze ze 3 lata wypada dodać :]

    No tak, co nie zmienia faktu że szukanie "przestępców" jest tu znacznie
    utrudnione - bo ZUS sam nie potrafi dojść do porządku w swoich papierach,
    a co tu dopiero mówić o współpracy z US... ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004