    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy jest
    Date: Sun, 9 Dec 2007 15:12:31 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 06 Dec 2007 23:02:36 +0100, Paweł Staszewski napisał(a):
    > Tak wiem o tym wszystkim tylko nie wiedzialem czy jest cos co mowi o tym
    > kiedy najwczesniej moge :)
    > Ale tak czytam i czytam i nic nie widze wiec chyba nie ma :)
    >
    > 1. Wiem ze nie moge skorzystac z ulgowych skladek
    > 2. Nie moge wybrac liniowego (bo bede swiadczyl dokladnie to samo jako
    > DG co robilem jako pracownik)

    ... pod warunkiem, że wystawiasz byłemu pracodawcy faktury za czynności
    wchodzące w zakres Twoich obowiązków gdy byłeś jego pracownikiem! Czyli,
    jeśli byłeś asystentem a teraz będziesz sprzedawał mu oprogramowanie -
    możesz być na ulgowym zusie i na podatku liniowym (z tym drugim uważaj - nie
    w każdej sytuacji się opłaca ;)

    > No i to nie bedzie tylko FV do tego pracodawcy bo bedzie ich w sumie
    > kolo 30 miesiecznie wiec to tez nie samozatrudnienie. Poza tym siedziba
    > w innym miescie,woj.,i tez nie w domu tylko wynajmowany lokal wiec tak
    > naprawde nie ma sie o co przyczepic.

    To nie ma znaczenia, przepis jest tak durny że jeśli wystawisz byłemu
    pracodawcy choć jedną fakturę za czynności które wykonywałeś jako jego
    podwładny - tracisz prawo do "przywilejów". Inna sprawa, że przepis jest
    martwy - nie słyszałem jeszcze o sprawie gdzie ktokolwiek by próbował
    weryfikować przedsiębiorcę pod tym kątem (co oczywiście nie znaczy że tak
    się nie dzieje - vide zabór samochodów Kluski przez wojsko ;)... Podejrzewam
    że nawet w przypadku jakiejś kontroli prowadzonej przez US nie sprawdzają
    powiązań z byłym pracodawcą - chyba że ktoś robi głupotę typu wystawiania
    jednej faktury miesięcznie byłemu pracodawcy i nic poza tym ;)
    No i jeszcze jedna sprawa - co za problem "przepuścić" taką fakturę przez
    zaprzyjaźnioną firmę? Owszem, jest to do wykrycia, ale tu już US musiałby
    się nastarać żeby coś takiego wyszukać - a jeśli przedsiębiorca korzysta
    tylko z ulgowego ZUSu a nie korzysta z liniowego, to tym bardziej wątpię
    żeby US w ogóle się fatygował.

    > No ale przepis jest i trzeba sie do niego stosowac wiec rak liniowego
    > oraz brak ulgowych skladek.

    Najlepiej iść z takimi fakturami przez trzecią firmę - same plusy ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"