  • 1. Data: 2005-02-17 08:03:04
    Temat: czy mozna
    Od: "m.d." <m...@t...pl>

    Witam,
    czy mozna zaksiegowac fakture zakupu z 12-2004 w 01-2005? (KPiR)
    (ksiegowanie w miesiacu zakupu lub następnym - czy na przelomie roku to tez
    mozna stosowac?)

  • 2. Data: 2005-02-17 09:11:41
    Temat: Re: czy mozna
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cv1j4s$pe4$1@atlantis.news.tpi.pl>, m.d. wrote:

    > czy mozna zaksiegowac fakture zakupu z 12-2004 w 01-2005? (KPiR)
    > (ksiegowanie w miesiacu zakupu lub następnym - czy na przelomie roku to tez
    > mozna stosowac?)

    ??? - ksiegowanie w miesiacu zakupu lub nast�pnym

    Chyba cos przegapilem. Jesli nie mowa o ksiedze VAT a KPiR to chyba sie
    wpisuje nie pozniej niz przed rozpoczeciem nastepnego dnia dzialalnosci,
    hmmm ?

    A drugie:
    Wydatki maja dotyczyc tego roku co przychody czy jakos tak.
    Przenoszenie na inny rok raczej musi miec rece i nogi.

    ------------
    Disclaimer:
    Nie jestem praqwnikiem. Kieruje sie rozsadkiem i tym co zapamietalem z
    czytanych ustaw.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-02-17 11:02:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ > czy mozna zaksiegowac fakture zakupu z 12-2004 w 01-2005? (KPiR)
    >+ > (ksiegowanie w miesiacu zakupu lub następnym [...]
    [...]
    >+ ??? - ksiegowanie w miesiacu zakupu lub nast�pnym
    >+
    >+ Chyba cos przegapilem.

    ... :)

    >+ Jesli nie mowa o ksiedze VAT a KPiR to chyba sie
    >+ wpisuje nie pozniej niz przed rozpoczeciem nastepnego dnia dzialalnosci,
    >+ hmmm ?

    Pozwolę się do czegoś przyczepić: mylisz najwyraźniej przychody
    z kosztami (tylko przychody księguje się jak podajesz :))
    oraz towary handlowe (ale już nie dotyczy *faktury* lecz
    *przyjęcia na magazyn* !) z innymi kosztami... dla których
    nie ma "terminu wpisania"... :)
    Czy ja się mylę w kwestii gdzie ty się mylisz ?
    :)

    >+ A drugie:
    >+ Wydatki maja dotyczyc tego roku co przychody czy jakos tak.

    ...to chyba pytajacego trzeba odesłać do "sprawy wróżki" (na
    grupie nikt z wróżek nie korzysta to nie wiemy czy księguje
    kasowo czy memoriałowo) :)

    >+ Przenoszenie na inny rok raczej musi miec rece i nogi.

    Zgoda :)

    >+ Disclaimer:

    ...może być ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, też nieprawnik)

  • 4. Data: 2005-02-17 11:20:38
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pozwolę się do czegoś przyczepić: mylisz najwyraźniej przychody
    > z kosztami (tylko przychody księguje się jak podajesz :))

    Spokojnie. Przyczepiaj sie ile chcesz :)
    Postep to walka przeciwienstw jak to ktos kiedys powiedzial.

    O ile wiem - "zdarzenie gospodarcze" ma byc wpisane do KPiR z chwila
    jego zaistnienia. A zdarzenie to i kupno i sprzedaz.

    Pomijam fakt ze jesli cos kupilem wczesniej ale wprowadzilem do firmy
    np dopiero po skomletowaniu z kupionych czesci srodka trwalego to
    oczywiscie moge brac wczesniejsze faktury.
    (Mowie o tanim ST <3500).

    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2005-02-17 11:28:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    CzeslawEm. napisał(a):

    > Spokojnie. Przyczepiaj sie ile chcesz :)
    > Postep to walka przeciwienstw jak to ktos kiedys powiedzial.

    Powiedz to gefragtowi. ;-)

    > O ile wiem - "zdarzenie gospodarcze" ma byc wpisane do KPiR z chwila
    > jego zaistnienia. A zdarzenie to i kupno i sprzedaz.

    Ale można prowadzić KPiR na zasadach biura rachunkowego - wszystko
    wpisywać chronologocznie raz w miesiacu, do 20 następnego miesiąca.
    Z moich obserwacji tak właśnie robi 90% przedsiębiorców.
    Z tych ktorych mam szansę obserwować nie są moimi klientami oczywiście ;-)

    Wymóg wisywania koniecznie z chwilą zaistnienia nie jest bezwzględny ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-02-18 08:54:28
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cv1vdj$nv6$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > Wymog wisywania koniecznie z chwila zaistnienia nie jest bezwzgledny ;-)
    >
    > Maddy

    Sam podpis mowi ze to prawda jakkolwiek pierwszy raz o tym slysze. To
    chyba wtedy gdy sie odda prowadzenie ksiegi do biura, hmm.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2005-02-18 23:55:33
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > To chyba wtedy gdy sie odda prowadzenie ksiegi do biura, hmm.

    W _moim_ US oddaje się pisemko z informacją, że wpisy dokonywane są
    komputerowo (lub np. poza miejscem wykonywania działalności). Wtedy
    (z wyjątkiem ewidencjonowania sprzedaży w kasie fiskalnej) wpisy
    dokonuje się do 20-go następnego miesiąca jednorazowo. Niekoniecznie
    przez biuro rachunkowe.
    (Informacja na podstawie wyjaśnień US)

  • 8. Data: 2005-02-19 20:23:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, CzeslawEm. wrote:

    >+ In article <cv1vdj$nv6$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Sam podpis mowi ze to prawda jakkolwiek pierwszy raz o tym slysze.

    Znowu oberwę.
    Że się wymądrzam mianowicie.
    Ale niech będzie... ;)
    Kiedy ostatnio zaglądałeś do rozporządznie ds. KPiR ?
    Konkretnie tu:
    ++++++
    § 30.
    1. W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe,
    [...tu wiesz co jest....]
    3. Podatnicy mogą dokonywać wpisów do księgi na zasadach określonych
    w ust. 1 pod warunkiem prowadzenia równocześnie ewidencji, o której
    mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.
    Warunek ten nie dotyczy podatników dokonujących sprzedaży dokumentowanej
    wyłącznie fakturami.
    [...teraz cofnąć się w tekście i skorygować opinię dla zdania
    poprzedniego....]
    § 8.
    1. Jeżeli [...]
    [...]
    2) prowadzić w miejscu wykonywania działalności ewidencję sprzedaży
    [...]
    3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie dotyczy podatników,
    którzy ewidencjonują obrót przy zastosowaniu kas rejestrujących
    [...]
    ------

    Wnioski:
    - masz kasę fiskalną
    ALBO
    [nawias
    - masz ewidencję sprzedaży (VATowiec MUSI ją mieć ! - a inny
    przepis pozwala na równorzędne traktowanie
    *i*
    - nie podpadasz pod inne ewidencje lub je prowadzisz (komis,
    złoto,....)
    koniec nawiasu]
    ALBO
    - nie prowadzisz sprzedaży niefakturowanej

    ...to jak wyżej !

    >+ To chyba wtedy gdy sie odda prowadzenie ksiegi do biura, hmm.

    ...ile możemy postawić na opinię że "pani w biurze tak powiedziała" ?
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)