  • 1. Data: 2005-02-16 22:08:01
    Temat: darowizna a zbycie -renta planistyczna?
    Od: "falcon" <p...@p...onet.pl>

    Czy umowa darowizny na rzecz osób bliskich dotycząca nieruchomości ,w
    rozumieniu art.36 ust.4 i art.37 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennnym (z póź.zm.), może spowodować wydanie
    decyzji o wpłatę renty planistycznej na rzecz gminy.
    Jeżeli tak, to jaki akt prawny definiuje zwrot "zbycie","zbycie
    nieruchomości"?

  • 2. Data: 2005-02-16 22:44:12
    Temat: Re: darowizna a zbycie -renta planistyczna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, falcon wrote:

    >+ Jeżeli tak, to jaki akt prawny definiuje zwrot "zbycie","zbycie
    >+ nieruchomości"?

    Hm... pewnie ten sam który definiuje słowo "akt" ?
    Mam na myśli słownik... nie, nie żartuję: to się jakoś z zasad
    prawnych da wywieść.
    Natomiast pewnym "uprawomocnieniem" tego słowa może być np.
    zasada negacji:
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 57. § 1. Nie można przez czynność prawną wyłączyć ani
    ograniczyć uprawnienia do przeniesienia, obciążenia, zmiany
    lub zniesienia prawa, jeżeli według ustawy prawo to jest zbywalne.
    -------

    ...skoro "zbywalność wg ustawy" zabrania wyłączenia "przeniesienia,
    obciążenia lub zniesienia" prawa - to wniosek iż owe czynności
    są "zbyciem".
    Czyli w odniesieniu do prawa własności wszelkie "przeniesienia"
    również są zbyciem...
    Mi wychodzi że darowizna to JEST zbycie (dla ciebie :( jak
    rozumiem).

    Czy powoduje powstanie obowiązku zapłaty renty - to
    osobna sprawa, nie wiem :(
    Pytałeś na .prawo ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd