  • 1. Data: 2016-11-10 11:31:39
    Temat: czy zgłaszać do US?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam jeszcze jedną kwestię
    W 2015 roku podpisałem umowę na wykonanie usługi.
    Robotę wykonałem.
    Na część roboty wystawiłem fakturę w grudniu 2015
    na część w styczniu i lutym 2016 roku.

    W marcu druga strona podpisała uznanie długu i że wpłaci kasę do września.
    Jest listopad i leży mi na biurku papiery żeby prawnik zajął się sprawą.
    Generalnie sprawa na 99,99% wyląduje w sądzie.
    Więc kasę (jeśli wogóle) dostanę cholera wie kiedy.

    Pytanie co z podatkiem?
    Bo Ttak dużej kasy żeby zapłacić VAT i dochodowy z własnej kieszeni.
    Tzn mam ale nie będę miał co jeść.

    Co się robi w takich sytuacjach?

  • 2. Data: 2016-11-10 11:38:55
    Temat: Re: czy zgłaszać do US?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-10 o 11:31, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie co z podatkiem?
    > Bo Ttak dużej kasy żeby zapłacić VAT i dochodowy z własnej kieszeni.

    Popełniasz taką masę błędów, że powinieneś być ubezwłasnowolniony.

    Faktury powinny już być dawno zaksięgowane w KPiR i rozliczone z podatku
    VAT w miesiącu/kwartale wystawienia, a z podatku dochodowego - wpłacone
    zaliczki zgodnie z tym, jak wynika z bieżących rozliczeń w firmie, a
    rozliczone końcowo w zeznaniu za 2015 z faktur z 2015 r. i w za 2016 rok
    z faktur z tego roku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-11-10 12:30:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 11:39:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Popełniasz taką masę błędów, że powinieneś być ubezwłasnowolniony.
    >
    > Faktury powinny już być dawno zaksięgowane w KPiR i rozliczone z podatku

    Zgadzam się tylko że nie jestem w stanie zapłacić zaliczek bo NIE MAM kasy

  • 4. Data: 2016-11-10 12:52:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-10 o 12:30, Bolko pisze:

    > Zgadzam się tylko że nie jestem w stanie zapłacić zaliczek bo NIE MAM kasy

    Zatem masz zaległość w US.
    Plus jeszcze trochę mandatów, jeśli do tej pory nie zaksięgowałeś tych
    przychodów i zaniżyłeś je w dotychczasowych deklaracjach VAT i PITcie
    rocznym.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-11-10 18:03:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zgadzam się tylko że nie jestem w stanie zapłacić zaliczek bo NIE MAM kasy

    biednych dzieci czekających na swoje 500+ to nic nie obchodzi.

  • 6. Data: 2016-11-10 21:08:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Zgadzam się tylko że nie jestem w stanie zapłacić zaliczek bo NIE MAM kasy

    Ale Ty sobie jaja robisz czy poważnie pytasz?

  • 7. Data: 2016-11-12 10:52:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Zgadzam się tylko że nie jestem w stanie zapłacić zaliczek bo NIE MAM kasy
    To masz problem, ale nikt Cię do prowadzenia DG chyba nie zmuszał :->
    Trzeba było podatki zapłacić, a potem skorzystać z ulgi na złe długi.

    Maciek

  • 8. Data: 2017-01-24 21:38:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak z ciekawości: 8% czy 23% ?