  • 1. Data: 2003-12-15 13:39:56
    Temat: darmowe oprogramowanie - faktura
    Od: "Dexter Labolatory" <d...@w...pl>

    Witam

    Zainstalowalem u klienta na serwerze internetowym darmowy system operacyjny
    (FreeBSD).
    Klient chce fakture na system operacyjny bo sie boi Urzedu Skarbowego ze
    beda robic problemy

    czy ja, jako osoba fizyczna prowadzaca DG moze....:
    - sciagnac z internetu darmowy system operacyjny
    - wypalic na cd
    - zainstalowac u klienta
    - wystawic fakture na oprogramowanie
    - wystawic fakture na wykonanie usługi

    Mowie klientowi ze to darmowy system, ale On chce "podkladke"...

    A moze są jakies przepisy regulujące darmowe oprogramowanie ? jakies linki ?

  • 2. Data: 2003-12-15 13:51:12
    Temat: Re: darmowe oprogramowanie - faktura
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Dexter Labolatory wrote:

> [...]
    > - wystawic fakture na oprogramowanie
    > - wystawic fakture na wykonanie usługi
    >
    > Mowie klientowi ze to darmowy system, ale On chce "podkladke"...

    A przeczytal Pan licencje ?

    Wolno Panu sprzedac licencje na "FreeBSD" ?

    > A moze są jakies przepisy regulujące darmowe oprogramowanie ? jakies linki
    > ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-15 14:00:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dexter Labolatory napisał:

> [...]
    >
    > Mowie klientowi ze to darmowy system, ale On chce "podkladke"...
    >

    > A moze są jakies przepisy regulujące darmowe oprogramowanie ? jakies linki ?

    Nie ma, bo czego by miały dotyczyć???
    Przepisy podatkowe mówia głównie co jest przychodem i co nie jest
    kosztem. W żadnym z tych tematów nie ma niczego co dotyczyłoby wolnego
    oprogramowania.
    A reszta to prawa autorskie i licencje. Prawo miejscowe nie ma tu wiele
    do gadania bo licencje free zakładają rezygnacje ze sporej części praw
    które daja ustawy.
    Jeżeli licencja pozwala śiągnąc, wypalic i sprzedać to możesz.
    Ale o ile wiem to nie pozwala.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-15 14:07:35
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 15 Dec 2003 14:39:56 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Dexter Labolatory
    napisał(a):

    > czy ja, jako osoba fizyczna prowadzaca DG moze....:
    > - sciagnac z internetu darmowy system operacyjny
> [...]

    Faktury na orogramowanie nie możesz - przecież jest darmowe !
    Fakturę możesz wystawić na :
    - usługę wypalenia płytki
    - usługę zainstalowania oprogramowania
    - usługę szkolenia w zakresie obsługi oprogramowania

    Mieczysław

  • 5. Data: 2003-12-15 20:55:07
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Dexter Labolatory" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:brkdn1$7lm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    operacyjny
    > (FreeBSD).
    > Klient chce fakture na system operacyjny bo sie boi Urzedu Skarbowego ze

    Ktoś, gdzies, kiedys sugerował, aby w takim przypadku (dotyczyło OpenOfiice)
    zakupic pismo komputerowe zawierajace płytke z tym oprogramowaniem i wrzucić
    w koszty jako podkaldkę.

    --
    ----=== Sławomir Fajer (Fires) ==----
    --==== f...@a...com.USUN.pl ====--

  • 6. Data: 2003-12-16 06:28:08
    Od: "Dexter Labolatory" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Fires" <f...@f...mail.pl> napisał w wiadomości:

    > Ktoś, gdzies, kiedys sugerował, aby w takim przypadku (dotyczyło
    > OpenOfiice) zakupic pismo komputerowe zawierajace płytke z tym
    > oprogramowaniem i wrzucić w koszty jako podkaldkę.

    No wlasnie cos takiego chcialem zrobic, tylko że w żadnym piśmie
    komputerowym nie widze FreeBSD 4.8
    Dlatego chcialem aby moja firma sie podstawila za takie "czasopismo
    komputerowe" i to CD z wypalonym tym systemem sprzedac firmie za symboliczne
    1zl, zeby miało jakis ślad dla US.

    Slyszalem, ze są problemy z ksiegowaniem czegos o wartosci 0zł i wtedy
    wyznacznikiem wartości zainstalowanego oprogramowania jest drogi Windows.

    Broń boże niechce sprzedawać darmowego systemu w sensie zarobku. Zarabiam na
    instalacji / konfiguracji oraz obsludze tego wszystkiego.
    Natomiast chce aby wszystkim sie w papierkach zgadzało dlatego poruszylem
    ten temat bo niewiem co robic, a klient żąda faktury na to darmowe
    oprogramowanie :(

  • 7. Data: 2003-12-16 07:42:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Po co??? Ja sie pytam po co?

    Bo oczywistym jest że urzdy skarbowe nie intresuja sie darmowym
    opogramowanim. RAZ się zainteresowały i mocno zbłaźniły.
    USy intersuja się idiotycznymi księgowaniami na 0 zł bo one przeczą
    logice i przepisom podatkowym.

    Jeżeli jest inaczej niech sie zgłosi ten który miał problemu z US z
    powodu darmowego oprogramowania.
    Od ponad roku szukam kogos takiego i żeby to nie był ten fact którego
    opisała GP.

> [...]
    > Dlatego chcialem aby moja firma sie podstawila za takie "czasopismo
    > komputerowe" i to CD z wypalonym tym systemem sprzedac firmie za symboliczne

    Co nie zmienia faktu że dalej naruszasz umowę licencyjną!!
    Kupując czasopimo z płytką nie kupujesz systemu. Płacisz za czasopismo i
    za to że ktos to FreeBSD ściągnał i nagrał na płytkę. I tyle samo możesz
    przedać + jakies usługi.

    > Slyszalem, ze są problemy z ksiegowaniem czegos o wartosci 0zł i wtedy
    > wyznacznikiem wartości zainstalowanego oprogramowania jest drogi Windows.

    A kto Ci takich głupot naopowiadał? Czy ten jeden numer GP krazy po
    Polsce przekazywany z rąk do rąk? Stary, nieaktualny i bzdurny na dodatek?

    Jakie problemy z księgowaniem? Tego sie po prostu nie księguje.
    Są idioci (trudno ich określic inaczej) co chcą wszystko wpisyac do
    ewidenji WNiP poczas gdy tam obowiązkowo wpisje się wartości powyżej
    3500 a w praktyce jeszcze wartości ISTOTNE (jak masz obrót miesięczny
    paręset tysięcy to 1000zł nie jest istotne, jak obrót masz 2000-3000 to
    już 1000 jest bardzo istotne)

    Ale co księgowac jak kosztuje 0zł?? I po co? Czy to jest wartośc istotna?

    Może to sobie jakoś pozaksięgowo ewidencjonować. Ale to ewidencja dla
    naszej widzy i nikomu nic o tego.

    Nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-12-16 08:00:37
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > Kupując czasopimo z płytką nie kupujesz systemu. Płacisz za czasopismo
    > i za to że ktos to FreeBSD ściągnał i nagrał na płytkę. I tyle samo

    1. Może twojemu klientowi wystarczy faktura za "instalację systemu BSD
    z nośników wykonawcy" zamiast za "system BSD".

    2. Licencja BSD rózni sie nieco od licencji GPL. Jest dużo mniej
    restrykcyjna. Dawno jej nie czytałem i nie jestem pewien czy
    przypadkiem nie można legalnie sprzedać czegoś w stylu "system FreeBSD
    dostosowany do potrzeb firmy XXX"

  • 9. Data: 2003-12-16 08:45:17
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    > Po co??? Ja sie pytam po co?

    Maddy... nie wiem po co, skoro w tej chwili juz jest wyrok NSA(?) w sprawie
    tego zbłaźnionego US.

    Jednak kolega pytał, bo klient sie upiera, a przeciez do zadania informatyka
    (instalatora systemu) nie nalezy szkolenie ksiegowej(go) klienta.

    Zaksięgowanie czasopisma bedzie poprawne (chyba) z księgowego punktu
    widzenia i zadowoli byc moze klienta.

  • 10. Data: 2003-12-20 13:06:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2003, Jureq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ restrykcyjna. Dawno jej nie czytałem i nie jestem pewien czy
    >+ przypadkiem nie można legalnie sprzedać czegoś w stylu "system FreeBSD

    O ile dobrze pamietam komentarze na .prawo, to owa (jakby restrykcyjna)
    licencja GPL pozwala jak najbardziej brać pieniądze za przedmiot
    licencji ! Warunkiem jest AFAIR tylko konieczność podania na tacy
    klientowi kompletu zbiorów oraz niemożność zakazania mu żeby z owymi
    zbiorami robił to samo co my :) (np. brał pieniądze za rozpowszechnianie
    owych zbiorów, AFAIR !)

    pozdrowienia, Gotfryd