  • 1. Data: 2003-12-15 12:24:02
    Temat: maątek przedsiębiorcy aportem do spółki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mam małą zagwozdgkę. A nawet duża.

    Jeżeli mam ma stanie w jednoosobowej DG środki trwałe - maszyny,
    komputery, samochody, VAT odliczany, amortyzacja szła w koszty, i chcę
    nieśc to do spółki jawnej aportem na pokrycie swojego wkładu, to jak to
    wyglada podatkowo?

    Wychodzi mi od której strony by nie patrzeć że wyprowadzenie tych ST
    trzebaby opodatkowac jako "opłatne zbycie". Bo zamienili w ustawie
    "sprzedaz" na "odpłatne zbyci" a to termin dużo szerszy.
    Czyli zapłacic trzeba będzie podatek od róznicy pomiędzy wartością
    zbycia a wartościa początkową pomniejszoną o amortyzacjię.
    Wszystko ma niewiele ponad rok i za dużo tej amortyzacji nie było -
    miało nie być zysku w tym roku więc amortyzację pyszczono po najnizszych
    stawkach żeby straty nie nabijać (no co poradze, niektórzy tak maja że
    nie lubia miec straty w obawie przez zbytim zainteresowaniem US).

    Do tego VAT od tego od czego sie go odliczyło.
    Wychodzi cholernie drogo, bo spółka nie będzie miała prawa sobie tego
    VATu odliczyć a wszystko na 22%.

    A może jednak zbyt czarno widzę.

    W ustawie zwolnienie dotyczące wdziałów w spółkach i spółdzielniach nie
    dotyczy majątku wykorzystywanego w DG.
    Ale może ktos ma to przerobione w praktyce na aktualnych przepisach?
    Może jednak nie bawic sie w aport ale sprzedać spółce ten majątek?

    No nie wiem co poradzic. Najgorzej to radzić znajomemu. Z obcym mniej
    stresu jakoś i wykręcic sie łatwiej :-]

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2003-12-20 13:20:23
    Temat: Re: maątek przedsiębiorcy aportem do spółki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Maddy wrote:

    >+ Mam małą zagwozdgkę. A nawet duża.
    >+
    >+ Jeżeli mam ma stanie w jednoosobowej DG środki trwałe - maszyny,

    Maddy.... no, tego...
    Streszczę: nim np. jeszcze raz podywaguję o PDoOF to chciałbym
    wiedzieć czy ma to sens, bo do UoR się zabierał nie będę ;)
    Jak to było: wróżki ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-21 12:31:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Maddy.... no, tego...
    > Streszczę: nim np. jeszcze raz podywaguję o PDoOF to chciałbym
    > wiedzieć czy ma to sens, bo do UoR się zabierał nie będę ;)
    > Jak to było: wróżki ? ;)

    Gotfrydzie, to nie ma nic wspólnego z rachunkowościa. Wyłącznie z
    podatkami. Jak byś tych ksiąg nie prowadził, problem jest taki sam i
    rozwiązanie identyczne.
    Ja sie nie pytam jak to zaksięgować bo jak zaksięgowac to ja wiem, ale
    czy płacic podatek czy nie.

    Oj, zauwazyła że ostatnio troszke jestes zakręcony. Nie dosypiasz
    chyba.. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk