  • 1. Data: 2003-12-15 12:48:48
    Temat: Darowizna od rodziców - podatek?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Tutaj: http://www.hetman.com.pl/wiedza/wiedziec52.php
    znalazłem kwoty darowizn, w przypadku których nie płaci się podatku.
    W moim przypadku jest to 9.637 zł - pytanie, czy na pewno mogę otrzymać taką
    kwotę od każdego z rodziców z osobna, czy też jest to liczone wspólnie (mają
    w końcu wspólnotę majątkową...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2003-12-15 18:30:41
    Temat: Re: Darowizna od rodziców - podatek?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znalazłem kwoty darowizn, w przypadku których nie płaci się podatku.
    > W moim przypadku jest to 9.637 zł - pytanie, czy na pewno mogę otrzymać

    tak, w ciągu 5 lat

    czy też jest to liczone wspólnie (mają
    > w końcu wspólnotę majątkową...

    nie ma znaczenia

  • 3. Data: 2003-12-15 19:13:39
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    taką
    > kwotę od każdego z rodziców z osobna, czy też jest to liczone wspólnie

    Oczywiście rodzice są obrzydliwie bogaci i mają pokrycie podatkowe na takie
    darowizny:-)

  • 4. Data: 2003-12-17 13:52:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2003 20:13:39 +0100, SP9LWH napisał(a):

    > Oczywiście rodzice są obrzydliwie bogaci i mają pokrycie podatkowe na takie
    > darowizny:-)

    Chodzi o to, że mam otrzymać połowę auta (połowę - żeby mieć tańsze OC) od
    rodziców. Auto obecnie jest zarejestrowane na matkę, ale ze względu na
    wspólnotę majątkową oboje mają po 50% auta. Krótko mówiąc - od każdego z
    nich mam otrzymać darowiznę 25% auta.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 5. Data: 2003-12-18 13:15:28
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > rodziców. Auto obecnie jest zarejestrowane na matkę, ale ze względu na
    > wspólnotę majątkową oboje mają po 50% auta. Krótko mówiąc - od każdego z

    To slayer Ci napisał.
    Auto chyba nie jest warte $1 bln ? :-))