  • 11. Data: 2008-03-14 13:07:01
    Temat: Re: darowizna dzialki nazeczonemu a podatek
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > albo daj sobie luz z przepisywaniem czegokolwiek w ogóle.
    >
    > a ty bys chcial wziasc kredyt na budowe domu na nieswojej dzialce? a co
    > sie stanie kiedy nazeczona zmieni nazeczonego? - wiem, niby malo
    > prawdopodobne, ale zycie rozne pisze scenariusze.

    Niech wypisze Ci weksel na zainwestowane przez Ciebie pieniądze i po
    temacie.

    > pozostanie mi splacanie kredytu przez 30 lat na rzecz "bylej" narzeczonej
    > :)

    > to jak zalatwimy darowizne miedzy soba to inna sprawa

    To kup te pół działki jak człowiek, skoro i tak chcesz to robić, po co Ci te
    kombinacje?
    Ślub będzie droższy niż podatek od tej umowy kupna. ;-)

    > znam z autopsji takie przyadki - zbudujesz dom na nieswojej dzialce za
    > swoje pieniadze a w razie czego przypadnie ci w udziale patrzec jak
    > nazeczona mieszka w twoim domu bez ciebie :P - tobie w spadku zostanie
    > kredyt :P

    A myślisz że jak się rozejdziecie to będziecie tam dalej RAZEM mieszkać?
    Chcesz zabezpieczenia finansowego, to wystarczy weksel (względnie wpis do
    hipoteki działki), chcesz domu - tu Ci własność działki niewiele zmieni.

  • 12. Data: 2008-03-14 14:02:24
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Niech wypisze Ci weksel na zainwestowane przez Ciebie pieniądze i po
    > temacie.

    czyli co? ma mi wypisac weksel na polowe kredytu? :P - to juz bylby przerost
    formy nad trescia :P

    > To kup te pół działki jak człowiek, skoro i tak chcesz to robić, po co Ci
    > te kombinacje?
    > Ślub będzie droższy niż podatek od tej umowy kupna. ;-)

    tez nad tym myslalem, ale nie orientowalem sie czy mozna "kupic" polowe
    dzialki bez jej rozdzielenia na osobne dzialki i ile to bedzie kosztowac - a
    mozna?

> [...]
    > hipoteki działki), chcesz domu - tu Ci własność działki niewiele zmieni.

    jesli mamy byc drobiazgowi to teoretycznie weksel nie zalatwia sprawy w
    calosci - bo czy mozna wypisac weksel na 50% wartosci dzialki czy na
    konkretna kwote?
    a skad mam wiedziec jaka wartosc bedzie miala dzialka za jakis czas? - to
    juz bardziej teoretyczne podejscie do sprawy, bo przeciez nie bede robil
    takich rzeczy :P

    wiec opcje:
    - kupic polowe dzialki poprostu
    - zalatwic hipoteke po slubie, ale przed rozpoczeciem budowy ( mam nadzieje
    ze miesiac wystarczy na formalnosci)

  • 13. Data: 2008-03-14 14:16:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przemysław Parśniak pisze:

> [...]
    > a skad mam wiedziec jaka wartosc bedzie miala dzialka za jakis czas? -
    > to juz bardziej teoretyczne podejscie do sprawy, bo przeciez nie bede

    Jest takie urządzenie które nazywa sie weksel in blanco.
    Na takim wekslu nie ma wpisanej kwoty ani terminu, tak naprawdę to
    podpisany pusty blankiet weksla.
    Do niego załącza się deklarację wekslową, która mówi kiedy i na jaką
    kwotę posiadacz weksla może go wypełnić. Przy czym kwota nie musi być
    określona cyframi, może być np. "do wysokości nakładów poniesionych na
    nieruchomość".
    Oczywiście w razie gdy wystawca nie zgodzi sie na wpisaną przez Ciebie
    kwotę, do Ciebie należy udokumentowanie nakładów ale to chyba oczywiste.

    Weksel in blanco do bardzo pomocna rzecz w biznesie a i w życiu
    codziennym czasem sie przydaje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-03-14 14:46:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:fre0k2$a8s$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > czyli co? ma mi wypisac weksel na polowe kredytu? :P

    Nie, in blanco.
    Twoje z tej nieruchomości, to to co wniosłeś w gotówce, plus to ile kredytu
    spłaciłeś, może po zindeksowaniu o wzrost wartości i to można w deklaracji
    do weksla zawrzeć.
    A reszta to i tak banku i narzeczonej - jej wkład.

    > tez nad tym myslalem, ale nie orientowalem sie czy mozna "kupic" polowe
    > dzialki bez jej rozdzielenia na osobne dzialki i ile to bedzie kosztowac -
    > a mozna?

    Czy można ustawić współwłasność?
    Przecież właśnie chcesz to zrobić, tyle że za darmo.
    Co za różnica czy za darmo, czy odpłatnie?

    > jesli mamy byc drobiazgowi to teoretycznie weksel nie zalatwia sprawy w
    > calosci - bo czy mozna wypisac weksel na 50% wartosci dzialki czy na
    > konkretna kwote?

    Można wpisać co chcesz, łącznie ze sposobem wyliczenia jej długu wobec
    Ciebie (na deklaracji do weksla in blanco).

    > a skad mam wiedziec jaka wartosc bedzie miala dzialka za jakis czas?

    A po co Ci to wiedzieć?
    Działka nie będzie Twoja, więc nie Twój problem, Ty będziesz zabezpieczony
    na tyle ile wniosłeś, możesz też sobie sposób indeksowania wkładu wymyśleć.

    > juz bardziej teoretyczne podejscie do sprawy, bo przeciez nie bede robil
    > takich rzeczy :P

    Dlaczego nie?
    To może być najtańsze rozwiązanie - nie mieszasz do tego notariusza i nie
    płacisz mu jego gaży.
    W każdym innym przypadku przy przeniesieniu praw do nieruchomości jest on
    niezbędny.

  • 15. Data: 2008-03-14 18:11:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2008, Przemysław Parśniak wrote:

> [...]
    > pieniadze a w razie czego przypadnie ci w udziale patrzec jak nazeczona
    > mieszka w twoim domu bez ciebie :P - tobie w spadku zostanie kredyt :P

    Nie no, nie przesadzaj - albo "zwrot nakładów" albo wniosek o przymusowy
    wykup, art.231 KC.
    Jasnym jest że "swoje pieniądze" oznacza pieniądze posiadane przed
    zawarciem małżeństwa.
    Tudzież "zbudujesz dom" oznacza czynność legalną, a nie budowę
    z materiałów kradzionych bądź nieopodatkowanych tudzież usług opłacanych
    "bez kwitka o pół podatku taniej" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-03-15 14:51:52
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jaka jest obecnie opłata od weksla?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-03-15 18:04:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    666 pisze:
    > Jaka jest obecnie opłata od weksla?
    > JaC

    Żadna

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2008-03-15 18:15:03

    Dnia 15-03-2008 o 19:04:38 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Żadna

    To zależy - jeśli otworzysz okno i wiatr zdmuchnie podpisany już weksel na
    ulicę,
    to opłata może być sroga :)

    pozdr,
    tommyz