    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna dzialki nazeczonemu a podatek
    Date: Fri, 14 Mar 2008 15:16:20 +0100

    Przemysław Parśniak pisze:

    > jesli mamy byc drobiazgowi to teoretycznie weksel nie zalatwia sprawy w
    > calosci - bo czy mozna wypisac weksel na 50% wartosci dzialki czy na
    > konkretna kwote?
    > a skad mam wiedziec jaka wartosc bedzie miala dzialka za jakis czas? -
    > to juz bardziej teoretyczne podejscie do sprawy, bo przeciez nie bede
    > robil takich rzeczy :P

    Jest takie urządzenie które nazywa sie weksel in blanco.
    Na takim wekslu nie ma wpisanej kwoty ani terminu, tak naprawdę to
    podpisany pusty blankiet weksla.
    Do niego załącza się deklarację wekslową, która mówi kiedy i na jaką
    kwotę posiadacz weksla może go wypełnić. Przy czym kwota nie musi być
    określona cyframi, może być np. "do wysokości nakładów poniesionych na
    nieruchomość".
    Oczywiście w razie gdy wystawca nie zgodzi sie na wpisaną przez Ciebie
    kwotę, do Ciebie należy udokumentowanie nakładów ale to chyba oczywiste.

    Weksel in blanco do bardzo pomocna rzecz w biznesie a i w życiu
    codziennym czasem sie przydaje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl