  • 1. Data: 2004-03-31 17:24:58
    Temat: deklaracja VAT
    Od: "NataN" <n...@t...pl>

    Witam!

    mam małe pytanie. Zapomniałem złożyć do 25 marca deklaracje VAT za luty.
    Działalność od początku roku mam zawieszoną, tylko VATu mi nie chciała pani
    zawiesić, więc składam te deklaracje co miesiąc. W związku z zawieszeniem
    nic w tym roku nie zarobiłem ani nie wydałem na firmę. Co mi grozi za to
    opóźnienie?

    dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
    NataN

  • 2. Data: 2004-03-31 19:08:44
    Temat: Re: deklaracja VAT
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > nic w tym roku nie zarobiłem ani nie wydałem na firmę. Co mi grozi za to

    Kiedyś, może z 7 lat temu, złożyłem ze dwie zerowe deklaracje VAT-7 (zero
    przychodu i zero faktur kosztowych) i pani (od VATu) z US powiedziała, że
    deklaracje za takie miesiące są zbędne.
    Jak jest obecnie, to nie wiem.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-03-31 21:21:56
    Od: "KaWu" <W...@g...pl>

    > Kiedy?, może z 7 lat temu, złożyłem ze dwie zerowe deklaracje VAT-7 (zero
    > przychodu i zero faktur kosztowych) i pani (od VATu) z US powiedziała, że
    > deklaracje za takie miesi?ce s? zbędne.(...)

    To ja sie dołacze i zapytam:
    czy jezeli mam zawieszona działalność-to moge odliczac koszty(np. telefon)?
    Bo nie wiem jak wypełniac vat7 i ksiazki. 1 raz zawiesiłem dział.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-31 21:27:32
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Firma zawieszona. Nie ma przychodów - nie ma kosztów uzyskania
    przychodu. Proste.
    Pozdr.
    Beata

  • 5. Data: 2004-03-31 23:09:57
    Od: newmen<n...@p...onet.pl>

> [...]
    zawieszeniem
    > nic w tym roku nie zarobiłem ani nie wydałem na firmę. Co mi grozi

    Jesli deklaracja byla "0" to nic ci nie grozi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-04-01 07:50:30
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "newmen" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > VAT za luty.
    > chciała pani
    > zawieszeniem
    > za to

    > Jesli deklaracja byla "0" to nic ci nie grozi.

    Tak mi powiedzieli w US Konin i tam nie składam vatu za m-ce gdzie nic sie
    niedzieje (działaność sezonowa), ale jak teraz zrobiłem tak w Łodzi
    (działalnosć "zawieszona") to juz miałem telefon z US i mnie Pani opitoliła
    Strebor

  • 7. Data: 2004-04-01 09:11:59
    Od: "Marta" <m...@o...pl>

    Witam!

    Ustawa o VAT mowi, ze deklaracje nalezy skladac do 25 dnia po okresie
    rozliczeniowym, w ktorym powstal obowiazek podatkowy. Spotkalam sie z wieloma
    opiniami, ze deklaracje nalezy skladac wtedy, kiedy w danym okresie
    rozliczeniowym wykonywalo sie czynnosci powodujace powstanie obowiazku
    podatkowego, a nie ma obowiazku skladania deklaracji zerowych. Nie jestem do
    konca przekonana o slusznosci tego pogladu, ale skoro juz nie zostala zlozona
    deklaracja, to radzilabym przyjac wlasnie taka linie ewentualnej "obrony",
    gdyby urzad sie czepial i dalej nie skladac zerowych deklaracji. Mozna tez
    zlozyc opozniona deklaracje z wyjasnieniem jakims i dalej skladac deklaracje
    zerowe. Generalnie za niezlozenie deklaracji w terminie groza kary finansowe,
    ale naprawde ciezko przewidziec, jaka interpretacje zastosuje akurat dana pani
    inspektor, bo jak wiadomo, co urzednik, to inna interpretacja przepisow :/

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2004-04-01 10:04:34
    Od: "blubi" <p...@o...pl>

    Dokładnie tak jest musisz po prostu złożyć zerową deklarację z wyjaśnieniem
    opóźninienia i koniec

    blubi

  • 9. Data: 2004-04-01 10:27:58
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Dokładnie tak jest musisz po prostu złożyć zerową deklarację z wyjaśnieniem
    > opóźninienia i koniec

    A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Art. 10. 1. Podatnicy są obowiązani składać w urzędzie skarbowym
    deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług (...) za okresy
    miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym powstał obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 1a-1g.

  • 10. Data: 2004-04-01 18:24:12
    Od: "Kzrysztof" <k...@o...pl>

    ciekawe dlaczego Pani nie chciała ci zawiesić działalności ? Możesz zosatac
    ukarana ale tojest wypadkową kilku spraw okresu spóźnienia , czy podobna
    sytuacja miała miejse w przeszłości , uznaniowości urzędnika . art. 54 KKS .
    odpowiedz na pytanie czym uzasadniono odmowe zawieszenia działalności przy
    Vat .
    Pozd
    Kraft