  • 1. Data: 2002-01-31 17:52:59
    Temat: dlaczego w grudniu ograniczaja zakupy?
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    witam

    zastanawia mnie fakt dlaczego duza czesc odbiorcow detalicznych w mc-u
    grudniu ogranicza zakupy, tlumaczac to obawa zaplaty podatku dochodowego od
    spisu z natury
    przeciez wykazujac to w remanencie ksieguja to tez w kosztach uzyskania
    przychodu...gdzie tu sens i logika?
    bilans wychodzi na zero
    prosze mi wyjasnic czym wiec jest to podyktowane

    pozdrawiam

    grzess

  • 2. Data: 2002-01-31 18:45:35
    Temat: Re: dlaczego w grudniu ograniczaja zakupy?
    Od: "Andrzej" <a...@u...elektronik.edu.pl>

    Użytkownik grzess <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3c0db$ll5$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > przychodu...gdzie tu sens i logika?
    > bilans wychodzi na zero
    > prosze mi wyjasnic czym wiec jest to podyktowane

    Witam,

    Jak kupią w grudniu to, jak sam napisales, bilans wyjdzie na zero. Podatkowo
    tez wyjdą na zero, dopiero za rok będzie korzystniejsza roznica remenantow.
    Jak kupią w styczniu to juz w lutym wypelniajac pit-5 uwzglednią te wydatki.
    Lepiej więc nie kupować na zapas w grudniu, lecz poczekać do stycznia.
    Za to w listopadzie kupić z zapasem na caly grudzien, bo duze koszty
    listopada zmniejszaja podwojna zaliczke placona w grudniu.

    Pozdrawiam
    AJT

  • 3. Data: 2002-02-01 13:23:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "grzess" <k...@w...pl> wrote in message news:a3c0db$ll5$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > przychodu...gdzie tu sens i logika?
    > bilans wychodzi na zero
    > prosze mi wyjasnic czym wiec jest to podyktowane

    Tak naprawde podyktowane jest to korzyscia osiagnieta w NASTEPNYM roku,

    Przesuniecie zakupu z grudnia na styczen nie zmieni naleznego podatku
    rocznego,
    natomiast spowoduje zmniejszenie zaliczek w roku nastepnym. Wiec zaliczki sa
    mniejsze.

    Podobny efekt jest z VAT. sprzedarz towatu 1 stycznia zamiast 31 grudnia
    powoduje przesuniecie podatku o miesiac.

    Boguslaw