  • 1. Data: 2006-03-19 11:56:20
    Temat: dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne i odliczenie od podatku
    Od: "P" <p...@g...pl>

    Witam
    Chciałbym odliczyć od podatku składkę na ubezpieczenie zdrowotne (dobrowolne). Jak
    się do tego zabrać? W ustawie jest, że: Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o
    którą zmniejsza się podatek, nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej
    składki. Ale co jest podstawą? Podstawa wymiaru składki, którą płącę co miesiąc
    zmienia się co kwartał. Nie mam Pita, w którym wszystko to jest wyszczególnione
    tylko dowody wpłaty. Moża ktoś mnie oświeci jak to obliczyć?

    pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2006-03-19 13:12:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Ale co jest podstawą? Podstawa wymiaru składki, którą płącę co miesiąc
    zmienia się co kwartał.

    W przypadku skladki dobrowolnej jest to wysokosc przecietnego wynagrodzenia.
    Poszukaj na stronie ZUS-u (lub GUS-u) jakie byly wysokosci przecietnego
    wynagrodzenia w poszczegolnych kwartalach. Upewnij sie, ze kwota , jaka
    placiles, to bylo 8,25, oraz 8,5% tego wynagrodzenia, a nastepnie poobliczaj
    dla poszczegolnych miesiecy, za ktore byla skladka 7,75% podstawy
    obowiazujacej w tym miesiacu, zsumuj wszystko i wyjdzie!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-03-19 13:42:14
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

[...]

    Właśnie od każdej podstawy była obliczana wpłata 8.5 % i od tej samej podstawy
    należy wyliczyć 7.75 %

  • 4. Data: 2006-03-19 14:19:50
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 mar o godzinie 12:56, na pl.soc.prawo.podatki, P napisał(a):

> [...]
    wyszczególnione tylko
    > dowody wpłaty. Moża ktoś mnie oświeci jak to obliczyć?

    Podstawy archiwalne (i obecne) masz tutaj:
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    Kwoty które możesz odliczyć (7.75%) najprościej obliczyć sobie np. tak:
    - zapłacona kwota / 8.25 * 7,75 = kwota do odliczenia
    to powyższe w przypadku kiedy składka wynosiła 8,25% podstawy.

    Jeżeli było już 8,5 to równanie będzie takie:
    - zapłacona kwota / 8.5 * 7,75 = kwota do odliczenia

    Jeżeli z tego roku to równanie jest takie:
    - zapłacona kwota / 8.75 * 7,75 = kwota do odliczenia

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-03-20 08:14:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    >
    > Jeżeli z tego roku to równanie jest takie:
    > - zapłacona kwota / 8.75 * 7,75 = kwota do odliczenia

    Szczerze odradzam taką uproszczona metodę liczenia. Bardzo
    prawdopodobnie wyjdzie różnica 1 grosz na niewłaściwym sposobie
    zaokrąglania.