  • 1. Data: 2017-08-21 21:34:11
    Temat: donos na sprzedaż allegro
    Od: v...@g...com

    Jakiś chooj doniósł do US o sprzedaży na Allegro wskazujący nick, nazwisko, aukcje.
    Wezwanie. Pani pokazuje wydruk z aukcji, proponuje napisać oświadczenie, bo widzi że
    sytuacja nie jest dobra i że nie chodzi tu o wielkie kwoty. Że niby ma się skończyć
    na zapłaceniu podatku - bez kary. Mówi że ma jakieś informacje od Allegro, ale nic
    nie wie o poprzednich aukcjach w tym i poprzednich latach.

    Ale klient się w trakcie przyznaje, że wcześniej też coś sprzedawał. To proszę
    uzyskać z Allegro swoje zestawienie sprzedaży z poprzednich lat, żeby obliczyć
    podatek.
    Ok. Ale nie wydaje się żeby pani w US miała informacje, że klient ma jeszcze inne
    konto Allegro, na którym też trochę sprzedawał.
    Allegro wysyła zestawienia w CSV.
    Ktoś wie jak badanie takich spraw realnie przebiega? W danych aukcji inny adres niż
    zameldowania, więc donosiciel wysłał donos do innego US. US musiał jakoś odpytać
    Allegro, bo wezwanie przyszło z właściwego US dla adresu zameldowania, nieznanego
    kupującym.
    Jak oni US działają? Skoro to donos, a nie jakaś specjalna komórka śledcza, to czy
    wystarczy, że się do nich pójdzie z tym co wysłało Allegro - zestawienie sprzedaży,
    prowizji, jakieś możliwe do udowodnienia inne koszty - i dadzą spokój? Czy będą dalej
    drążyć i jakoś to weryfikować w Allegro albo wysyłać do jakiejś speckomórki?
    No bo dziwne, że nie wiedzą o drugim nicku. Jak zapytali po nazwisku, to powinni już
    wiedzieć. Jak zapytali po nazwisku i nicku, to dostali jakieś info, ale wygląda że
    Allegro nic więcej nie dodało.
    Tu nie chodzi o wielkie pieniądze - nie wiem ile tego podatku z dwóch kont za ten
    cały okres od 2014 by wyszło - może 2-3 tys. Ale sytuacja jest tak zła, że to i tak
    za dużo. Poza tym niemożliwe się będzie wytłumaczyć z niektórych sprzedanych rzeczy -
    w sensie dowodu zakupu. Ale to nic kradzionego.

  • 2. Data: 2017-08-21 21:43:06
    Temat: Re: donos na sprzedaż allegro
    Od: v...@g...com

    No, w sensie - czy się dowiedzą o innym nicku, jak się nie przyzna, czy przestaną
    drążyć temat?

  • 3. Data: 2017-08-22 01:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-08-17 o 21:43, v...@g...com pisze:
    > No, w sensie - czy się dowiedzą o innym nicku, jak się nie przyzna,
    > czy przestaną drążyć temat?

    Ale jak dojdą potem do drugiego konta, to nie da się już dobrowolnie
    poddać karze :-)

  • 4. Data: 2017-08-22 10:35:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ale jak dojdą potem do drugiego konta, to nie da się już dobrowolnie
    > poddać karze :-)

    Myślę, że i tak to już wiedzą
    http://www.komunikaty.pl/komunikaty/1,80849,10915639
    ,Izba_skarbowa_chce_przeszukiwac_Allegro.html

    --
    Pete

  • 5. Data: 2017-08-22 12:38:38
    Od: veryxa77 <v...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 10:35:21 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Myślę, że i tak to już wiedzą
    > http://www.komunikaty.pl/komunikaty/1,80849,10915639
    ,Izba_skarbowa_chce_przeszukiwac_Allegro.html

    > --
    > Pete

    No ale nie dali do zrozumienia, że wiedzą. I co? Jak już jeden urząd się tym zajmuje,
    to od początku do końca? Może już ten klient był na celowniku, ale uznali że to nie
    ma sensu zajmować się takim leszczem. Dopiero jakiś chooj zawzięty musiał donieść,
    więc już musieli...

  • 6. Data: 2017-08-22 15:08:35
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    veryxa77 pisze:

> [...]
    to nie ma sensu zajmować się takim leszczem. Dopiero jakiś chooj zawzięty musiał

    podatkiem to Ty się nie przejmuj, policz lepiej ile zapłacisz za 5 lat
    wstecz jak uznają że było to prowadzenie działalności gospodarczej
    lepiej już zacznij przepisywać wszystko co masz na inne osoby

  • 7. Data: 2017-08-22 19:03:19
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    porozmawiajmy o cyferkach

    jeśli Ktoś w ciągu roku zarabia np. 2000 pln
    to jaki to jest podatek do zapłacenia?
    powiedzmy 5 lat wstecz?

    P.S.
    na innej grupie Ktoś pisał, że bezrobotni mogą handlować, ale nie wiem o
    co chodzi...

  • 8. Data: 2017-08-22 22:45:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-08-22, wół wół roboczy wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU
    <N...@g...pl> wrote:
    > porozmawiajmy o cyferkach
    >
    > jeśli Ktoś w ciągu roku zarabia np. 2000 pln
    > to jaki to jest podatek do zapłacenia?
    > powiedzmy 5 lat wstecz?

    Wiesz, podatki to jest mały pikuś.

    Jak "Komuś" zarzucą prowadzenie działalności niezarejestrowanej, to dorzucą
    składki ZUS (z odsetkami) za ten okres.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2017-08-22 22:55:26
    Od: v...@g...com

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 22:46:28 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Wiesz, podatki to jest mały pikuś.
    >
    > Jak "Komuś" zarzucą prowadzenie działalności niezarejestrowanej, to dorzucą
    > składki ZUS (z odsetkami) za ten okres.

    Masz pewność, czy słyszałeś, że może komuś coś kiedyś...

  • 10. Data: 2017-08-22 23:18:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    wół ; wół roboczy ; wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >powiedzmy 5 lat wstecz?
    >
    >P.S.
    >na innej grupie Ktoś pisał, że bezrobotni mogą handlować, ale nie wiem o

    Proszę sprostować jeśli coś nie tak, bo nie jestem na bieżąco:
    Powyżej 1000zł PCC 2% płaci kupujący jeśli sprzedawca był "fizyczny".
    Sprzedawca os. fizyczna jeśli ma rzecz dłużej niż 6 miesięcy nie płaci
    podatku.
    Czegoś nie wiem?
    Chyba, że już "garażową" wyprzedaż starych gratów, książek itp.
    kretyni z US podciągają pod "działaność"?

    Arek