  • 1. Data: 2017-07-13 20:37:47
    Temat: MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Używam programu MK 21.27 (wersja na rok 2013).

    Próbuję teraz wysłać deklarację VAT7 -- ale wyrzuca błąd połączenia z
    https://bramka.e-deklaracje.mf.gov.pl/uslugi/dokumen
    ty (kłopoty z
    HTTPS/certyfikatem).

    Ma ktoś taki problem?

  • 2. Data: 2017-07-13 22:26:28
    Temat: Re: MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
    Od: Kviat

    W dniu 2017-07-13 o 20:37, r...@k...pl pisze:
    > Używam programu MK 21.27 (wersja na rok 2013).
    >
    > Próbuję teraz wysłać deklarację VAT7 -- ale wyrzuca błąd połączenia z
> [...]

    Pewnie chodzi o WindowsXP, Vista:

    http://kasy-fiskalne24.pl/poradnik/brak-mozliwosc-wy
    slania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2017-07-14 10:16:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 Jul 2017 22:26:28 +0200, w <5967d774$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
    Kviat napisał(-a):

    > Pewnie chodzi o WindowsXP, Vista:
    > http://kasy-fiskalne24.pl/poradnik/brak-mozliwosc-wy
    slania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

    Hmm, nie bardzo -- mam W7.
    Jakaś aktualizacja certyfikatów w Win może pomóc?

  • 4. Data: 2017-07-14 10:50:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-14 o 10:16, r...@k...pl pisze:

    slania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

    > Hmm, nie bardzo -- mam W7.
    > Jakaś aktualizacja certyfikatów w Win może pomóc?

    http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/aktualn
    osci

    Wprowadzenie protokołu TLS 1.2 w środowisku produkcyjnym systemu
    e-Deklaracje od dnia 1.07.2017 r.

    W nawiązaniu do komunikatu z dnia 12.05.2017 r. Ministerstwo Finansów
    informuje, że od dnia 1 lipca 2017 r. w komunikacji z usługą WebServices
    produkcyjnej Bramki systemu e-Deklaracje zostanie wprowadzona wyższa
    wersja protokołu komunikacyjnego TLS 1.2.

    Uprzejmie prosimy producentów oprogramowania o dostosowanie swoich
    rozwiązań do komunikacji z Bramką e-Deklaracji z wykorzystaniem
    protokołu TLS 1.2.

    Użytkowników przesyłających deklaracje drogą elektroniczną informujemy,
    że z chwilą wprowadzenia na środowisku produkcyjnym protokołu TLS 1.2
    nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i
    nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2017-07-14 10:51:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-14 o 10:50, Pete pisze:

> [...]
    > nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i
    > nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista.

    I jeszcze

    Informacja o zmianie certyfikatu SSL systemu testowego e-Deklaracje

    Ministerstwo Finansów informuje, że system testowy e-Deklaracje będzie
    korzystał od dnia 12 czerwca 2017 r. z nowego certyfikatu SSL.
    Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce ,,Do pobrania" w temacie
    ,,Informacja na temat certyfikatu SSL serwera testowego usługi Web
    Services systemu e-Deklaracje".

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-07-14 12:42:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i
    > nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista.

    Czyli deklarujemy wspieranie naszych firm a napędzamy klientów Microsoftowi.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-07-14 14:07:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-14 o 12:42, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli deklarujemy wspieranie naszych firm a napędzamy klientów
    > Microsoftowi.

    Bezedura.
    Gdzie tu widzisz ograniczenie do MS?

    1. W jaki sposób złożyć zeznanie drogą elektroniczną?

    Zeznanie drogą elektroniczną można złożyć na kilka sposobów:
    2. Przy użyciu Aplikacji e-Deklaracje Desktop (wspierające
    korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie PIT-4R, PIT-8AR,
    PIT-8C, PIT-11, PIT-40, IFT-1/IFT-1R, IFT-3/IFT-3R, PIT-16, PIT-16A,
    PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39,
    VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, VAT-27, VAT-27K, VAT-UE, VAT-UEK bez
    kwalifikowanego podpisu elektronicznego (wymaga oprogramowania Adobe
    Reader 9.0.0 lub nowszy). Aplikacja działa pod systemami Windows, Linux,
    Mac).

    3. Inne oprogramowanie stworzone przez firmy zewnętrzne zgodnie z
    aktualną specyfikacją we-wy (dostępną w dziale Do pobrania).

    4. Formularzy online - dla deklaracji składanych w zakresie podatku od
    spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych i karty
    podatkowej oraz zeznania podatkowego PIT-37 od roku 2014, jak i zeznania
    PIT-38 od roku 2015.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-07-14 14:35:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-14 o 14:07, Pete pisze:

    > Bezedura.
    > Gdzie tu widzisz ograniczenie do MS?

    Nie widzę ograniczenia do MS ale skłanianie do zakupu nowej wersji Windows.
    Odniosłem się jedynie do tekstu (nie wiem czy jest oparty na prawdzie):
    "nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i
    nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista".

    Jeśli ktoś do tej pory używał XP to raczej nie przerzuci się na system
    operacyjny innego producenta.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-07-14 15:03:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-14 o 14:35, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista".
    >
    > Jeśli ktoś do tej pory używał XP to raczej nie przerzuci się na system

    To jest tak jak z medycyną.
    Nikt już dzisiaj nie używa upuszczania krwi jako leku na choroby tylko
    dlatego, że jest za darmo i nie czuje potrzeby użycia płatnych lekarstw.
    Postęp kosztuje i trzeba się z nim pogodzić
    (zwłaszcza, że można jeszcze wysyłać deklaracje analogową drogą)

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-07-14 17:14:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-07-14, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Nie widzę ograniczenia do MS ale skłanianie do zakupu nowej wersji Windows.

    Skłania do aktualizacji antyków.

    > Jeśli ktoś do tej pory używał XP to raczej nie przerzuci się na system
    > operacyjny innego producenta.

    Jeśli ten ktoś korzystający z takiego antyku ma dostęp do internetu to
    stanowi zagrożenie i słusznie należy podchodzić do tegoż bardzo nieufnie,
    jak do bardzo potencjalnego zagrożenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com