  • 1. Data: 2005-09-20 23:43:31
    Temat: doradztwo informatyczne a zwolnienie z vat (wpadka)
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Zakładam DG nastawioną głównie na usługi informatyczne. Niestety
    popełniłem duuży błąd i wpisałem z rozpędu do pkd 72.10.Z "Doradztwo w
    zakresie sprzętu komputerowego". W myśl ustawy o podatku od towarów i
    usług par 113 pkt 13.2 ze zwolnienia podmiotowego z vat wyłącza sie
    podatników :
    - "świadczących usługi prawnicze, oraz usługi w zakresie DORADZTWA..."

    Już myślałem ze klops, ale... pkt 14 par 113 mówi natomiast coś o
    rozporządzeniu ministra w którym dokładnie okresla sie co jest wyłączone
    a co nie ze zwolnienia. Odnalazłem to rozporządzenie a tam nie ma
    72.10.Z na liście wyłączeń. Jest tylko ogólna kategoria "Rzeczoznastwo".
    I teraz pytania :

    1) Czy w myśl prawa "rzeczoznawstwo" to "doradztwo". Jaka jest wasza
    opinia ?
    2) Czy chodzi o usługę faktycznie wykonywną czy tylko wpisaną jako PKD
    firmy ?
    3) Czy szybka zmiana listy PKD tuż po rozpoczęciu działalności coś pomoże ?
    4) Jakieś inne pomysły na rozwiązanie sprawy... (niestety papiery do US
    dzisiaj złożone i cofnąć chyba sie nie da)

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 2. Data: 2005-09-21 08:05:04
    Od: "Tomek" <n...@i...pl>

> [...]
    > 4) Jakieś inne pomysły na rozwiązanie sprawy... (niestety papiery do US
    > dzisiaj złożone i cofnąć chyba sie nie da)

    Dwa tygodnie temu mialem to samo, w US przy skladaniu NIP-1 babka to
    zobaczyla i powiedziala, ze jak chce byc zwolniony z VAT to musze im napisac
    oswiadczenie ze w czasie zwolnienia nie bede wykonwal dzialalnosci
    72.10.Z - i to wszystko
    Tomasz

  • 3. Data: 2005-09-21 08:07:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 21-09-2005 01:43, Użytkownik Marcin Tałajczyk napisał:
    > Zakładam DG nastawioną głównie na usługi informatyczne. Niestety
    > popełniłem duuży błąd i wpisałem z rozpędu do pkd 72.10.Z "Doradztwo w
    > zakresie sprzętu komputerowego"

    to ze wpisales, nie oznacza ze wykonujesz
    nie ma to i tak wiekszego znaczenia na chwile obecna