  • 1. Data: 2003-10-05 04:16:09
    Temat: duże zaległosci w ZUS i straszenie
    Od: "Rafał" <raphael2001@__wytnijto__.poczta.onet.pl>

    Witam

    jak wygląda kwestia kiedy ktoś prowadzący DG przez
    kilka miesiecy utracił przychód i DG stała się deficytowa
    i tego powodu nieopłacił składek zus przez okres 7 miesiecy.
    Wiadomo że składki i tak trzeba zapłacić ale czy zus ma
    prawo skierować sprawę do sądu i obciązyć płatnika
    dodatkowymi opatami wynoszącymi 100% zaległych składek?

    A jeśli ja byłbym zatrudniony w takiej firmie i własciciel też
    zalegałby ze składkami za mnie to czy też b ędzie musiał płacić
    100 % dodatkowo?

    Pytam ponieważ wiem że dostał takie pismo i nie wiem jak się
    sprawy moga potoczyć

    pozdrawiam i dziękuję
    Rafał

  • 2. Data: 2003-10-06 06:50:04
    Temat: Re: duże zaległosci w ZUS i straszenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2003, Rafał wrote:

> [...]
    >+ i tego powodu nieopłacił składek zus przez okres 7 miesiecy.
    >+ Wiadomo że składki i tak trzeba zapłacić ale czy zus ma

    ...no, jakby nie miał to pewnie miałby ściągalność niższą
    niż próg wyborczy do Sejmu ;)

    >+ i obciązyć płatnika
    >+ dodatkowymi opatami wynoszącymi 100% zaległych składek?

    O ile dobrze pamiętam, to to jest jakoś tak że może
    przytentegować do 5000 zł kary. Więc jak wymyśli że
    "zaproponuje" tyle ile wynosi zaległość...no to chyba
    jakaś "proporcjonalna sprawiedliwość" w tym jest (nie
    pisz mi tylko o kopalniach, ja ich z ZUSu nie "restruktu-
    ryzuję" :>).
    Pewnie ew. koszta sądowe i ew. egzekucyjne (jak po wyroku
    się nie zapłaci w terminie, to przyjdzie komornik - a on
    nie przyjdzie za darmo !). No i odsetki. Nie wiem co
    tam "proponowano" w ramach 100%...

    >+ A jeśli ja byłbym zatrudniony w takiej firmie i własciciel też
    >+ zalegałby ze składkami za mnie to czy też b ędzie musiał płacić
    >+ 100 % dodatkowo?

    Dla jasności: nie przypominam sobie sankcji takiej jak
    w VAT (procent od należności), jakby kto wiedział to
    z chęcią się zapoznam... ale o zasadzie że "damy taki
    mandat jak coś tam" już było na grupie na przykładzie
    US - nie pamiętam za co, ale tak "zaproponowano" grupowi-
    czowi...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-06 14:22:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2003, Oberfeldkurat wrote:
    [...]
    >+ | Dla jasności: nie przypominam sobie sankcji takiej jak
    >+ | w VAT (procent od należności), jakby kto wiedział to
    >+ | z chęcią się zapoznam... [...]
    >+ Art.24 ust.1 ustawy o sus daje ZUSowi drugi "bat"

    O, thx. Znaczy, mam zaległości w odświeżaniu ustaw ;> :[ !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-06 16:56:36
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]

    | mandat jak coś tam" już było na grupie na przykładzie
    | US - nie pamiętam za co, ale tak "zaproponowano" grupowi-

    5000zł to kara (gdzieś tam przy końcu ustawy).

    Art.24 ust.1 ustawy o sus daje ZUSowi drugi "bat" (do stosowania
    samodzielnego) - właśnie opłatę dodatkową do 100% zaległych składek.

    Andrzej K.