  • 1. Data: 2003-10-04 11:45:09
    Temat: Nabycie nieruchomości a zobowiazania poprzedniego właściciela
    Od: "Robert" <d...@p...onet.pl>

    Prosze o rade,
    nabylem ziamie + budynek, po tym fakcie okazalo sie ze na poprzednim
    wlascicielu ciaza zobowiazania podatkowe (podatek od nieruchomosci) z tytulu
    posiadania tej nieruchomosci.
    Jaki mooga byc z tym zwiazane problemy i jakie przepisy tego dotyczą.

  • 2. Data: 2003-10-04 12:53:20
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jaki mooga byc z tym zwiazane problemy i jakie przepisy tego dotycz?.

    Po prostu bedziesz musial to splacic ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-10-04 14:32:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Oct 2003, KrzysiekPP wrote:

    >+ > Jaki mooga byc z tym zwiazane problemy i jakie przepisy tego dotycz?.
    >+
    >+ Po prostu bedziesz musial to splacic ...

    ...a z czego to wynika ??
    Czy jest mowa o "majątku który był wykorzystywany w działaności
    gospodarczej" (nie zauważyłem) ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-04 14:33:07
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy jest mowa o "majątku który był wykorzystywany w działaności
    > gospodarczej" (nie zauważyłem) ?

    O obciążonej działce ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2003-10-04 16:37:22
    Temat: Re: Nabycie nieruchomo?ci a zobowiazania poprzedniego wła?ciciela
    Od: "Robert" <d...@p...onet.pl>

    Poprzedni wlasciciel nie zaplacil podatku za jakies dwa lata
    nieruchomosc w tym czasie wynajmowal
    slyszem ze mozliwe jest to zebede musial zaplacic ten podatek
    ale z czego to wynika jakis konkretny przepis pragraf
    i w jaki sposob to sie bedzie odbywalo
    i dlaczego urzad dotad nie dochodzil swoich praw na poprzednim wlascicielu?
    (ps w akcie sprzedajacy zlozyl oswiadczenie otym ze nieruchomosc nie posiada
    zadnych zaleglosci)
    robert

  • 6. Data: 2003-10-04 17:25:46
    Temat: Re: Nabycie nieruchomoœci a zobowiazania poprzedniego właœciciela
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Oct 2003, KrzysiekPP wrote:

    >+ > Czy jest mowa o "majątku który był wykorzystywany w działaności
    >+ > gospodarczej" (nie zauważyłem) ?
    >+
    >+ O obciążonej działce ...

    Usiłuję dojść gdzie to wyczytałeś: mowa była o zobowiązaniach
    *właściciela*, nie wpisie do hipoteki (czyli obciążenia
    nieruchomości) ! Człowiek biorący od sprzedającego oświadczenie
    (teraz napisał) że nie ma obciążeń chyba by słyszał jakby
    notariusz coś wspominał o obciążeniu nieruchomości ?
    A przepisu o "przechodzeniu podatków" na zasadzie "tak w ogóle"
    nie umiem sobie przypomnieć :) - w odróżnieniu od obciążenia
    zastawem (! - patrz dyskusja na .prawo i obtentegowanie grupowicza
    który ośmielił się stwierdzić że "jak możliwa hipoteka to
    zastaw nie" i ostatnie zmiany nt. banków hipotecznych czy jak
    im tam) czy hipoteki - lub "użycia w DG" (o czym mowy nie
    było). Mylę się jakoby ? Jeśli tak to poproszę o oświecenie
    w którym miejcu :), człowiek uczy się całe życie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-04 17:27:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Oct 2003, Robert wrote:

    >+ Poprzedni wlasciciel nie zaplacil podatku za jakies dwa lata
    >+ nieruchomosc w tym czasie wynajmowal

    Jako "osoba fizyczna nie prowadząca DG", czy w ramach
    działalności gospodarczej ? Jak "w ramach działalności"
    to rzeczywiście masz pech - zapis jest w Ordynacji.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-04 20:43:23
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > człowiek uczy się całe życie...

    A i tak jeśli chodzi o podatki ciemny umrze-:))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 9. Data: 2003-10-06 06:54:47
    Od: "Robert" <g...@g...pl>

    umieram ciemny
    robert

  • 10. Data: 2003-10-06 07:47:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2003, Robert wrote:

    >+ nieruchomosc poprzednio byla wynajmowana ale do umowy najmu poprzedni
    >+ wlasciciel przystepowal jako osoba fizyczna a nie dzialalnosc??
    >+ Wlasciciel rowniez byl wpisany do KW jako osoba fizyczna

    No to pozostaje poczekać aż Krzysiek będzie łaskaw uzasadnić
    swoje stanowisko. Zaznaczam że nie twierdzę iż obciążenie nie
    jest możliwe, a tylko że nie wiem co KrzysiekPP mógł mieć na
    myśli - bo ja żadnego takiego przepisu nie kojarzę.
    *Jeśliby* był wpis hipoteczny *lub* chałupa była wykorzystywana
    na DG - to owszem, przepisy by się znalazły !

    pozdrowienia, Gotfryd