  • 1. Data: 2010-01-11 23:09:58
    Temat: etat i DG
    Od: "Wojtek" <w...@y...com>

    Witam

    Prowadzę 1osDG,KPiR+VAT
    Dodatkowo dostałem propozycję etatu na umowę o pracę.
    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mi się bardziej opłaca: etat czy
    rozliczanie fakturami.
    Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500 netto+VAT.

    Wiem tylko że składkę zdrowotną i tak będę musiał sobie płacić.
    ZUS płacę "mały" jeszcze przez rok.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-01-11 23:16:57
    Temat: Re: etat i DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2010 o 00:09:58 Wojtek <w...@y...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Prowadze 1osDG,KPiR+VAT
    > Dodatkowo dosta?em propozycje etatu na umowe o prace.
    > Czy kto? móg?by mi wyt?umaczyae co mi sie bardziej op?aca: etat czy
    > rozliczanie fakturami.
    > Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500
    > netto+VAT.
    >
    > Wiem tylko ?e sk?adke zdrowotn? i tak bede musia? sobie p?aciae.
    > ZUS p?ace "ma?y" jeszcze przez rok.

    Weźże kalkulator płac, pierwszy lepszy "z googla".
    Wyjdzie Ci pewnie oszczędzność przy rozliczaniu fakturami
    - i teraz musisz oszacować czy to się opłaca (brak urlopu etc).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-11 23:49:04
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "Tomek" napisał:

    >Weźże kalkulator płac, pierwszy lepszy "z googla".
    >Wyjdzie Ci pewnie oszczędzność przy rozliczaniu fakturami
    >- i teraz musisz oszacować czy to się opłaca (brak urlopu etc).

    To ja się podepnę pod temat: raz pytałem o to księgową i powiedziała że jak
    ktoś jest na etacie i ma DG to pracodawca nie potrąca zaliczki na podatek.
    Czy to prawda i czy to znaczy że pracownik dostaje wówczas etat netto +
    zaliczka na podatek?

    Piotr

  • 4. Data: 2010-01-12 00:48:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak ktoś jest na etacie i ma DG to pracodawca nie potrąca zaliczki na
    > podatek. Czy to prawda i czy to znaczy że pracownik dostaje wówczas etat

    Ta ksiegowa jest jak Radio Erewań donoszace o rozdawaniu rowerow na Placu
    Czerwonym, bo:
    Nie nie potraca, tylko potraca i do tego wysza, bo nei uwzglednia kwoty
    wolnej - dotyczy tylko sytuacji, gdy rozliczasz DG wg zasad ogolnych i skali
    progresywnej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-01-12 00:51:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dodatkowo dostałem propozycję etatu na umowę o pracę.
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mi się bardziej opłaca: etat czy

    Jezeli juz prowadzisz DG , to chyba sie nie ma co zastanawiac, - nie bawic
    sie w zadne etaty, tylko normalnie na zasadzie umowy zlecenia miedzy
    przesiebiorstwami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-01-12 09:13:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2010 00:09), Wojtek wrote:
> [...]
    > Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500 netto+VAT.
    >
    > Wiem tylko że składkę zdrowotną i tak będę musiał sobie płacić.

    Jeżeli pracodawca przestawił taki wybór, to oferta DG jest nieco
    cwaniacka (lub jak inaczej na to spojrzeć - oferta UoP jest z gestem),
    bowiem pracodawca płaci mniej o 830zł, za to "w zamian":

    - oszczędza na okresie wypowiedzenia (*),
    - oszczędza na płatnym urlopie (*),
    - oszczędza na nadgodzinach (*),
    - ty nie masz zapewnionej pensji w czasie choroby,
    - zyskuje twoją pełną odpowiedzialność za straty by default (a nie do
    wysokości 3krotnego wynagrodzenia),
    - oszczędza na księgowości (bo ty się sam księgujesz),

    Także musisz się zastanowić czy te 1300zł oszczedności zrekompensuje ci
    w/w oszczędności ze strony pracodawcy. Być może świadomość tego że na
    UoP 4500 brutto oznacza ok 5330 kosztu po stronie pracodawcy otwiera
    jakąś drogę do negocjacji.

    p. m.

    (*) wszystko zależy od umowy, ale o ile przy UoP jesteś chroniony przez
    KP, to przy umowie DG-DG musisz po prostu podpisać dobrą umowę i nie dać
    się wpuścić w maliny - a potem kopać się z koniem w razie czego.

  • 7. Data: 2010-01-12 11:14:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 12 Sty, 00:09, "Wojtek" <w...@y...com> wrote:
> [...]
    > rozliczanie fakturami.
    > Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500 netto+VAT.

    Targuj się. Od 4500 brutto pensji pracodawca wydałby jeszcze ok. 800
    zł na ZUS + różne koszty (badanie okresowe, BHP, papierkologia), a do
    tego mając Cię na etacie musi zapewnić urlop (zapewne 26 dni, a więc 5
    z 52 tygodni, więc +10% od razu trzeba doliczyć), wynagrodzenie za
    czas choroby, okres wypowiedzenia itp.
    Podsumowując: ja bym zaczął od 5500 + VAT (+współczynnik
    targowania :-), chyba, że zapewnia też płatny urlop, to wtedy z 10%
    mniej.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2010-01-12 20:44:16
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    A gdyby była jeszcze trzecia opcja:

    * umowa zlecenia (a nie UoP) od firmy dla osoby fizycznej (pomińmy przez chwilę fakt
    prowadzenia DG)?

  • 9. Data: 2010-01-12 21:35:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2010 21:44), ąćęłńóśźż wrote:
    > A gdyby była jeszcze trzecia opcja:
    >
    > * umowa zlecenia (a nie UoP) od firmy dla osoby fizycznej (pomińmy przez chwilę
    fakt prowadzenia DG)?

    Wg mnie bez zmian - nadal (prawie) taki sam bilans zysków i strat -
    jedyna różnica to ciutkę więcej księgowości po strony pracodawcy a
    ciutkę mniej po stronie "pracownika".

    p. m.