  • 1. Data: 2010-01-11 20:42:35
    Temat: Zaliczka na PIT a remanent
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy to, że różnicę remanentową uwzględnia się dopiero w rozliczeniu
    rocznym, a nie przy obliczaniu zaliczek na PIT (zakładam że w trakcie roku
    nie robię remanentów), wynika pośrednio z brzmienia art. 24.2 updof
    (tzn. skoro nie ma remanentu końcowego to nie ma jak wyliczać różnicy
    remanentowej),
    czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-01-11 21:20:59
    Temat: Re: Zaliczka na PIT a remanent
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u6dyg9xhl60ql1@tmr.chello.pl>:

> [...]
    > nie robię remanentów), wynika pośrednio z brzmienia art. 24.2 updof
    > (tzn. skoro nie ma remanentu końcowego to nie ma jak wyliczać różnicy

    A co to znaczy "nie ma remanentu"?

    > czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?

    To się może okazać po odpowiedzi na pytanie pomocnicze...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-01-11 21:27:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 22:20:59 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > A co to znaczy "nie ma remanentu"?

    Wyczuwam podstęp - bo to chyba oczywiste że będzie dopiero na 31/12

    > To się może okazać po odpowiedzi na pytanie pomocnicze...

    Ja się w tych szyfrogramach nie rozeznaję, wprost poproszę :-)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-11 21:48:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u6d0kb05l60ql1@tmr.chello.pl>:

    > Wyczuwam podstęp - bo to chyba oczywiste że będzie dopiero na 31/12

    Ano dobrze wyczuwasz ;-)

    Art. 44.
    2. Dochodem z działalności gospodarczej stanowiącym podstawę obliczenia
    zaliczki u podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów
    jest różnica pomiędzy wynikającym z tych ksiąg przychodem i kosztami jego
    uzyskania. Jeżeli jednak podatnik na koniec miesiąca sporządza remanent
    towarów, surowców i materiałów pomocniczych lub naczelnik urzędu skarbowego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zarządzi sporządzenie takiego remanentu, dochód ustala się według zasad
    ^^^^^^^^
    określonych w art. 24 ust. 2.

    > Ja się w tych szyfrogramach nie rozeznaję, wprost poproszę :-)

    Chodzi o to, że nie ważne, czy wypełniłeś polecenie naczelnika, czy nie
    (zrobiłeś/nie zrobiłeś remanentu), zaliczkę masz wpłacić według art. 44.

    :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-01-11 23:15:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 22:48:07 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > skarbowego
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > zarządzi sporządzenie takiego remanentu, dochód ustala się według zasad

    Aj waj, prosto z art. 44.1 pognałem jak posłuszne cielę do 44.3
    i przeoczyłem 44.2...
    Dzięki!

    > Chodzi o to, że nie ważne, czy wypełniłeś polecenie naczelnika, czy nie
    > (zrobiłeś/nie zrobiłeś remanentu), zaliczkę masz wpłacić według art. 44.
    >
    > :D

    :-)

    --
    Tomek