  • 1. Data: 2005-12-07 17:26:37
    Temat: [@] ewidencja podatkowa biura kredytowego
    Od: k...@v...pl

    napewno muszę mieć:
    Ewidencję Srodków Trwalych,
    Ewidencję Wartości Niematerialnych,
    Ewidencję zakupów i sprzedaży VAT
    Ewidencję ryczałtową przychodów lub Książkę Przychodów i Rozchodów
    a także wypełniać PIT5, VAT7, PIT36 (dla US) i DRA(dla ZUS)

    jakie jeszcze ewidencje musi prowadzić biuro kredytowe?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2005-12-07 18:45:36
    Temat: Re: [@] ewidencja podatkowa biura kredytowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2005 k...@v...pl wrote:

    > napewno muszę mieć:
    > Ewidencję Srodków Trwalych,
    > Ewidencję Wartości Niematerialnych,

    ..."i Prawnych". Na mój rozum może być jedna ESToWNiP.

    Ale jeszcze musi być Ewidencja Wyposażenia !

    > Ewidencję zakupów i sprzedaży VAT
    > Ewidencję ryczałtową przychodów lub Książkę Przychodów i Rozchodów

    ...książkę kontroli.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-07 19:01:07
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    > On Wed, 7 Dec 2005 k...@v...pl wrote:
    >
    > ..."i Prawnych". Na mój rozum może być jedna ESToWNiP.
    >
    > Ale jeszcze musi być Ewidencja Wyposażenia !

    Musi być? A nie można wszystkiego traktować jako środki trwałe?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-12-08 16:07:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2005, Greg wrote:

    > Musi być?

    Musi być.

    > A nie można wszystkiego traktować jako środki trwałe?

    Ależ można.
    Jednak to nie zwalnia z obowiązku posiadania (pustej, w znaczeniu
    że "są tylko rubryki") ewidencji wyposażenia :)
    Patrz par. 4.1.2 rozporządzenia ds. KPiR !
    Dopiero inne ewidencje, od par.5 dalej, zawierają warunki pod
    którymi trzeba prowadzić pozostałe ewidencje (pracownicze,
    obrót dewizowy, depozyty/zastawy) - wtedy rzeczywiście jak
    ktoś nie musi nic wpisywać to nie musi mieć ewidencji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)