  • 1. Data: 2008-10-30 14:08:13
    Temat: ewidencje sprzedazy / zakupow vat
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    Witam!
    Czy mozna prowadzic dwie oddzielne ewidencje sprzedzy oraz zakupu VAT?
    Na przyklad majac program - system sprzedazy generujacy ewidencje zakupow i
    sprzedazy vat na podstawie sprzedazy nim dokonanej oraz program ksiegowy
    generujacy to samo ale dotyczace innych operacji (z inna numeracja) ?

  • 2. Data: 2008-10-30 14:20:47
    Temat: Re: ewidencje sprzedazy / zakupow vat
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 14:08:13 +0000, autor napisał(a):

> [...]
    > sprzedazy vat na podstawie sprzedazy nim dokonanej oraz program ksiegowy
    > generujacy to samo ale dotyczace innych operacji (z inna numeracja) ?

    Przepisy nie podają jak ma wyglądać ewidencja VAtT. Ma być taka aby udało
    się na jej podstawie ustalić podatek. Więc dlaczego każda z nich nie
    mogłaby mieć postaci dwu wydruków?

  • 3. Data: 2008-10-30 14:54:31
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    > Przepisy nie podają jak ma wyglądać ewidencja VAtT. Ma być taka aby udało
    > się na jej podstawie ustalić podatek. Więc dlaczego każda z nich nie
    > mogłaby mieć postaci dwu wydruków?

    dobra,
    to teraz pola jakie musialyby byc w ewidencji zakupow vat w systemie sprzedazy
    (zakup towarow w celu odsprzedazy lub polproduktow) - te ewidencje dostepne w
    necie sa uniwersalne z rozbiciem na inwestycje itp, nie potrzebuje tego.

    Numer faktury , data, nip dostawcy , czy nazwa dostawcy tez?, wartosc brutto
    zakupu, zakup z zrozbiciem na stawki podatku, 22,7,3,0 zakup ze stawka zw, i
    podatek do odliczenia czy tak ?

    w przypadku ewidencji sprzedazy to samo tyle ze oznaczenie kolumny zamiast
    data wystawienia data powstania obowiazku, na koncu podatek nalezny, no i czy
    musi byc nip bo chciec fakture moze zwykly user?

    no i jakie pola powinna zawierac ewidencja zwrotow paragonow i faktur (przy
    reklamacjach , czy zwyklym zwroceniu towaru)

    DOrabiam do systemu sprzedazy ewidencje stad moje dziwaczne pytania.

    pozdrawiam