  • 1. Data: 2003-02-15 08:12:17
    Temat: faktura
    Od: "Sebastian Jasielski" <t...@c...com>

    Witam , w ubieglym roku zakupilem wozek elektryczny ,ktory kosztowal
    20.083.98zl ja mam jeszcze 17 lat (18 bedzie w kwietniu) mam 1 grupe
    inwalidzka, mam fakture na nazwisko moje taty, ktory ma emeryture. Jaka
    kwote i jak to odliczyc? Bede wdzieczny za rade.
    t...@c...com

  • 2. Data: 2003-02-15 08:52:48
    Temat: Re: faktura
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Sebastian Jasielski" <t...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwalidzka, mam fakture na nazwisko moje taty, ktory ma emeryture. Jaka
    > kwote i jak to odliczyc? Bede wdzieczny za rade.
    ---------------------------
    Wydaje mi się mozna wózek inwalidzki odliczyć w ramach ulgi rehabiltalycjnej
    "zakup i naprawę indywidualnego sprzętu urządzeń i narzędzi technicznych
    niezbednych w rehabilitacji oraz ułatwiających wykonywanie czynności
    życiowych".To może odliczyć podatnik niepełnosprawny lub osoba która ma na
    utrzymaniu niepłnosprawnego .Odlicza sie w załącznik PIT/0 poz.15 potem 26 a
    następnie przenosi do deklaracji PIT-37 poz.103 .Nie tu limitu odliczeń
    wpisuje się całą kwotę wydatku.Warunek odliczeń to posiadnie stopnia
    niepełnosprawności jednego z trzech oraz wydatki nie mogą być przez nikogo
    innego zwrócone.
    Myśle że to tyle ale co do zalicznia wózka do tej pozycji odliczeń nie mam
    sto procent pewności bo niego w tego typu odlicznia nie wchodziłam ale może
    jeszcz ktoś się wypowie
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-15 11:51:17
    Od: "Jerry" <j...@w...pl>

> [...]
    > inwalidzka, mam fakture na nazwisko moje taty, ktory ma emeryture. Jaka
    > kwote i jak to odliczyc? Bede wdzieczny za rade.

    Witam
    Uważam, podobnie jak Wiola, że wydatek na zakup sprzętu rehabilitacyjnego,
    tj. wózka elektrycznego, nie podlega limitowaniu i można odliczyć od dochodu
    całą kwotę poniesionego wydatku. Warunki, o których wspomniała Wiola muszą
    być spełnione. Zalicza się do nich:
    - posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez właściwy organ,
    - poniesiona kwota wydatku nie może być zrefundowana np. ze środków PFRON,
    - podatnik dokonujący odliczenia powinien być osobą niepełnosprawną lub
    utrzymywać osoby niepełnosprawne.
    Pozdrawiam
    Jerry

  • 4. Data: 2003-02-15 18:16:48