  • 1. Data: 2004-08-03 05:17:13
    Temat: faktura VAT bez podpiosu
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    cześć

    od kiedy nie jest wymagane podpisywanie faktur przez klienta?

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-08-03 05:52:55
    Temat: Re: faktura VAT bez podpiosu
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > cześć
    >
    > od kiedy nie jest wymagane podpisywanie faktur przez klienta?

    Od 1 maja 2004r.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-08-03 06:10:52
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 3 Aug 2004 07:17:13 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, lucky napisał(a):

    > cześć
    >
    > od kiedy nie jest wymagane podpisywanie faktur przez klienta?
    >
    > Andrzej

    Od maja.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-08-03 06:59:50
    Od: "mdr" <m...@N...tlen.pl>

    Użytkownik "lucky" napisał w wiadomości

    > od kiedy nie jest wymagane podpisywanie faktur przez klienta?

    Czy faktura VAT nie musi już zawierać podpisu osoby upoważnionej do
    wystawienia i odebrania faktury?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97
    poz. 971) zawiera listę danych, które powinny znaleźć się na fakturze VAT
    (taką listę zawierało również poprzednie rozporządzenie wykonawcze do ustawy
    z 22.03.2002 r.).

    Zgodnie z Par. 12 nowego rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie
    sprzedaży, powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy;
    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku
    sprzedaży o charakterze ciągłym;
    4) nazwę towaru lub usługi;
    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług;
    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto);
    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty
    podatku (wartość sprzedaży netto);
    8) stawki podatku;
    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających
    opodatkowaniu;
    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub niepodlegających
    opodatkowaniu;
    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie.
    W poprzednim rozporządzeniu znajdował się jeszcze punkt 13, określający
    wymóg umieszczenia na fakturze czytelnych podpisów osób uprawnionych do
    wystawienia i otrzymania faktury lub podpisów oraz imion i nazwisk tych
    osób.

    Ponieważ w obowiązującym od 1 maja 2004 r. rozporządzeniu tego punktu już
    nie ma, faktury VAT wystawiane począwszy od tego dnia nie muszą zawierać
    podpisów osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury.

    Oznacza to oczywiście zmniejszenie uciążliwości związanych z dokumentowaniem
    obrotu.

    --
    mdr

    m...@N...tlen.pl

  • 5. Data: 2004-08-03 07:04:56
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mdr" <m...@N...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisów osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury.
    >
    > Oznacza to oczywiście zmniejszenie uciążliwości związanych z

    dziękuję za odpowiedź

    Andrzej

  • 6. Data: 2004-08-03 08:18:43
    Od: "MaRaS" <mpanek@W_Y_T_N_I_J.lh.pl>

    Użytkownik "mdr" <m...@N...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Oznacza to oczywiście zmniejszenie uciążliwości związanych z
    dokumentowaniem

    A czy pieczec musi byc?

  • 7. Data: 2004-08-03 08:38:48
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    MaRaS <mpanek@w_y_t_n_i_j.lh.pl> wrote:
    > dokumentowaniem
    >
    > A czy pieczec musi byc?

    Koniecznie lakowa ;)

    P.

  • 8. Data: 2004-08-03 09:45:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, MaRaS wrote:
    [...]
    >+ A czy pieczec musi byc?

    Zacytowali ci niemal całe rozporządzenie "co musi byc na
    kwotku żeby był fakturą". Widziałeś słowo "pieczątka" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-03 10:21:28
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Koniecznie lakowa ;)
    >
    > P.

    A odcisk palca?? Jeżeli tak to którego?? I najważniejsze co zrobić w
    przypadku jeśli osoba wystawiająca nie ma tego palca??

    Sorry i pozdrawiam :-)

  • 10. Data: 2004-08-03 11:09:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Zacytowali ci niemal całe rozporządzenie "co musi byc na
    > kwotku żeby był fakturą". Widziałeś słowo "pieczątka" ? :)

    A jak z taką niepodpisaną przed nikogo fakturą o odroczonej płatności iść do
    windykatora ?
    Koniecznie oprócz faktury wystawiać podpisywany i stemplowany dowód dostawy
    ?
    Brak podpisów na fakturze nie zawsze jest mniej uciążliwy:-(